هایلوکس تویوتا با سوخت هیدروژنی در مرحله نهایی تست خود قرار دارد

هایلوکس تویوتا با سوخت هیدروژنی

به گزارش رسانه مدیاتی، تویوتا در حال آزمایش نمونه‌های اولیه هایلوکس هیدروژنی است . تویوتا اعلام کرده که با استفاده از 10 نمونه اولیه وانت هایلوکس مجهز به سلول سوختی هیدروژنی، وارد مرحله نهایی پروژه خود شده است.

این خودروساز ژاپنی به تازگی ساخت ناوگانی از هایلوکس‌های هیدروژنی را در انگلستان به پایان رسانده و حالا آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در مجموع 10 دستگاه نمونه اولیه توسط بخش تولید تویوتا در انگلستان ساخته شده است. این پروژه با سرمایه‌گذاری تویوتا و کنسرسیومی از شرکا و با حمایت اضافی دولت انگلستان انجام شده است.

تویوتا می‌گوید این پروژه اکنون وارد «مرحله نهایی» خود شده است. پنج دستگاه از این خودروها تحت «آزمایش‌های میدانی دقیق برای ارزیابی ایمنی، عملکرد، کارایی و دوام» قرار دارند و تویوتا در حال جمع‌آوری داده‌های دنیای واقعی است.

4545454545444

پنج دستگاه دیگر برای نمایش به مشتریان و رسانه‌ها در نظر گرفته شده‌اند که شامل نمایشگاه‌های آتی المپیک و پارالمپیک پاریس نیز می‌شود. تویوتا از سال ۱۹۹۲ سرمایه‌گذاری سنگینی روی توسعه فناوری هیدروژن انجام داده است و انتظار دارد اروپا تا سال ۲۰۳۰ به یکی از بزرگترین بازارهای سوخت هیدروژنی جهان تبدیل شود.

این شرکت می‌گوید پروژه نمونه اولیه هایلوکس یک «گام مهم» برای توسعه و گسترش بیشتر فناوری و زیرساخت هیدروژن در سراسر این قاره است.

این نمونه اولیه شباهت زیادی به هایلوکس معمولی اتاق عقب دارد. طول آن 5325 میلی‌متر، عرض آن 185 میلی‌متر و ارتفاع آن 1810 میلی‌متر است و روی یک فاصله بین دو محور 3805 میلی‌متری قرار گرفته است، اما از تکنولوژی مدل Mirai FCEV بهره می‌برد.

تویوتا سه مخزن سوخت پرفشار که هر کدام می‌توانند 2.6 کیلوگرم هیدروژن ذخیره کنند، در شاسی نردبانی شکل خودرو تعبیه کرده است.

 

بیشتر بخوانید : مقایسه کیا اسپورتیج PHEV 2024 و تویوتا RAV4 Prime 2024

 

 مجموعه سلول سوختی پلیمری الکترولیت دارای 330 سلول است و در بالای محور جلو قرار گرفته است، در حالی که یک باتری لیتیوم یون 1.2 کیلووات ساعتی برای ذخیره برق تولیدی توسط سلول سوختی در قسمت عقب، بالای مخازن هیدروژن، تعبیه شده است تا فضای داخلی را اشغال نکند.

این نمونه اولیه دیفرانسیل عقب دارای یک موتور الکتریکی روی محور عقب است که 134 کیلووات قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ادعا می‌شود که برد این خودرو با یک بار سوخت‌گیری هیدروژن 600 کیلومتر است که به گفته تویوتا بیشتر از برد قابل دستیابی با یک هایلوکس تمام برقی است. پیشرانه هیدروژنی باعث کاهش وزن خودرو شده و در نتیجه ظرفیت بار و قدرت کشش آن را افزایش می‌دهد.

775785

این پروژه با یک مطالعه امکان‌سنجی در اوایل سال 2022 آغاز شد و تویوتا موفق به تأمین بودجه از دولت انگلستان گردید. مجموعه‌ای از شرکا به این پروژه پیوستند که شامل شرکت مشاوره مهندسی و محیط زیست Ricardo، شرکت ترمودینامیک اروپا، شرکت خدمات مهندسی D2H Advanced Technologies و شرکت اطلاعات ریسک خودرو Thatcham Research می‌شدند.

کار ساخت خودروها در اوایل سال 2023 آغاز شد و هر 10 خودرو بین ژوئن و دسامبر 1401 ساخته شدند. هنوز مشخص نیست که هایلوکس‌های هیدروژنی چه زمانی برای فروش یا اجاره به عموم مردم آماده خواهند شد.

تویوتا علاوه بر ساخت هایلوکس هیدروژنی، نسخه تمام برقی این خودروی محبوب را نیز معرفی کرده است. طبق گزارش‌ها، نسخه نهایی این خودرو برای عرضه به مصرف‌کنندگان تا پایان سال 1404 در تایلند تولید خواهد شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید