مقایسه کیا اسپورتیج PHEV 2024 و تویوتا RAV4 Prime 2024
به گزارش رسانه مدیاتی، کیا اسپورتیج PHEV و تویوتا راو4 پرایم، هر دو پیشرانه هیبریدی پلاگین، امکانات رفاهی مدرن و ویژگیهای عالی دیگری را ارائه میدهند. اما از بین این دو خودرو، کدام وسیله نقلیه انتخاب بهتری است؟ در این مطلب همراه باشید تا بهترین خودرو را در هر زمینه بشناسید.
خودروی Sportage PHEV در مقابل RAV4 Prime: کدام شاسی بلند هیبریدی پلاگین بهتر است؟
اگر به دنبال مصرف سوخت به صرفه هستید، اما آماده نیستید یک خودروی کاملاً الکتریکی یا SUV سوار شوید، خودروی هیبرید پلاگین انتخابی عالی برای شماست. PHEVها بهترینهای هر دو جهان را ارائه میدهند.
کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی و تویوتا راو4 پرایم، از بهترین خودروهای هیبریدی پلاگین موجود در بازار هستند. آنها بسیاری از ویژگیهای فنی و ایمنی استاندارد، کابینهای مجلل و فضای زیادی برای مسافر و بار را ارائه میدهند. اگر قصد خرید یک SUV هیبریدی را دارید، کدام یک بهتر با نیازهای شما مطابقت دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.
در این اسلایدها، ما اسپورتیج PHEV و RAV4 Prime را در زمینههایی که برای خریداران این خودروها مهمتر است، مقایسه کردهایم.
قیمت
- برنده: کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2024
قیمت کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی برای مدل پایه X-Line حدودا 39490 دلار است، در حالی که تویوتا RAV4 Prime از 43690 دلار برای مدل پایه SE شروع میشود. این به کیا در اولین رقابت رودرروی ما برتری میدهد.
تویوتا، RAV4 Prime را تنها در دو تریم به فروش میرساند: مدل پایه SE و XSE که قیمتی معادل 47560 دلار دارد. کیا هم مانند تویوتا در دو تیپ عرضه میشود. اسپورتیج PHEV در تریم X-Line Prestige موجود است که 43990 دلار قیمت دارد.
قابلیت اطمینان
- برنده: TBD
نه کیا اسپورتیج PHEV و نه تویوتا راو 4 پرایم، امتیازات قابلیت اطمینان را در زمان نگارش پیشبینی نکرده بودند. در نتیجه اطلاعات کافی برای انتخاب برنده در این دور نداریم.
خودروی RAV4 دارای گارانتی پایه سه ساله/36000 مایلی و گارانتی پیشرانه 5 ساله/60000 مایلی است. برخی از قطعات هیبریدی این تویوتا با گارانتی هشت ساله/100000 مایلی عرضه میشوند. همچنین، باتری دارای ضمانت 10 ساله/150000 مایلی است.
کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2024 را با گارانتی محدود پنج ساله/60000 مایلی و 10 سال/100000 مایل پیشرانه پوشش میدهد.
راحتی صندلی
- برنده: کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2024
هر دو هیبرید تا پنج نفر را در دو ردیف جای میدهند. صندلیهای جلوی تویوتا برای بزرگسالان مناسب و راحت هستند، اما صندلیهای عقب آنقدرها حمایت نمیکنند و بزرگسالان احساس تنگی نفس میکنند. گرمکن صندلیهای جلو و صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم برقی استاندارد هستند.
اسپورتیج، ردیف دوم جادارتری دارد که در این بخش از رقابت ما به آن برتری میدهد. صندلیهای جلو بسیار راحت هستند و دید عالی دارند. ردیف دوم فضای زیادی برای سر و پای بزرگسالان دارد و صندلیها به حالت خمیده هستند. گرمکن صندلیهای جلو و صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم برقی استاندارد هستند و نیز دارای تهویه در دسترس هستند.
فضای بار
- برنده: کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2024
اسپورتیج پلاگین هیبریدی کیا به دلیل داشتن فضای بیشتر در پشت صندلیهای عقب خود، نسبت به رقیب خود برنده این رده است.
اسپورتیج PHEV دارای فضای 34.5 فوت مکعب پشت ردیف دوم و فضای 65.5 فوت مکعب با خواباندن صندلیهای عقب است. RAV4 Prime در شرایطی که همه صندلیها در جای خود قرار دارند، دارای 33.5 فوت مکعب فضای بار است. پایین آوردن صندلیهای عقب ظرفیت بار را به 69.8 فوت مکعب افزایش میدهد.
کیفیت داخلی
- برنده: تساوی
اگرچه فضای داخلی اسپورتیج PHEV چندان مجلل نیست، اما خوش ساخت است و ظاهری درجه یک دارد. دارای موادی با کیفیت بالا و طراحی مینیمالیستی، با خطوط آراسته و کنترلهای ارگونومیک است.
راو4 پرایم همچنین دارای فضای داخلی ساده اما خوش ساخت است. مواد عمدتاً با کیفیت هستند و کابین به نظر میرسد که دوام خوبی داشته باشد.
ویژگیهای داخلی
- برنده: کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2024
خودروی Sportage PHEV دارای صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی با Apple CarPlay و Android Auto است که دارای گرافیک واضح و رابط بصری است. همچنین یک جلوآمپر دیجیتال 12.2 اینچی، راهنما، سقف پانوراما و کنترل آب و هوای خودکار dual-zone وجود دارد.
بیشتر بخوانید: خودروی هیوندای Ioniq T10 یک وانت الکتریکی بالقوه
در مقابل، RAV4 Prime دارای یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با گرافیک واضح و منوهایی است که به راحتی قابل پیمایش هستند. Apple CarPlay و Android Auto به همراه کنترل آب و هوای خودکار dual-zone، به صورت استاندارد ارائه میشوند.
شتاب
- برنده: تویوتا راو4 پرایم 2024
خودروی RAV4 Prime دارای یک موتور الکتریکی و یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر است که با هم ترکیب شده و 302 اسب بخار نیرو تولید میکنند. گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) و چهار چرخ محرک استاندارد هستند. این خودرو یک SUV پر جنب و جوش است که زمان سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت آن حدود 5.7 ثانیه است.
هر اسپورتیج PHEV دارای یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی با ترکیب 261 اسب بخار است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک استاندارد در همه مدلها هستند. زمان شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت اسپورتیج حدود 7 ثانیه است و در هنگام حرکت از حالت سکون، کمی تاخیر توربو وجود دارد.
مصرف سوخت
- برنده: تویوتا راو4 پرایم 2024
شاید تعجبآور نباشد که هر دوی این خودروها مصرف سوخت بسیار خوبی دارند، اما RAV4 Prime از اسپورتیج پلاگین هیبریدی برتری دارد. این خودرو 94 مایل بر گالن در رانندگی ترکیبی شهر/بزرگراه در حالت EV و 38 مایل بر گالن در حالت ترکیبی گاز-هیبرید، را دریافت میکند. این خودرو 42 مایل برد تمام الکتریکی را فراهم میکند که برای اکثر رفت و آمدهای روزانه کافی است.
رانندگان اسپورتیج PHEV میتوانند 84 مایل بر گالن در حالت رانندگی ترکیبی شهر/بزرگراه در حالت EV و 35 مایل بر گالن در حالت ترکیبی گاز-هیبرید، را انتظار داشته باشند.
سواری و هندلینگ
- برنده: کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی 2024
خودروی RAV4 Prime سواری ایمن و ملایم با فرمان روان را ارائه میدهد. با این حال، برخی از منتقدان ترمز این خودرو را دوست ندارند و معتقدند عملکرد خوبی را ارائه نمیدهد.
اسپورتیج کنترل خوبی با عرضه میکند و سواری نرمی را ارائه میدهد. فرمان اسپورتیج PHEV سبک به نظر میرسد و بازخورد زیادی ارائه نمیدهد، اما همچنان آن را وسیله نقلیهای برای رانندگی آسان میدانیم.
ایمنی
- برنده: TBD
زمانی که ما این مقاله را نوشتیم، راو4 پرایم و اسپورتیج پلاگین هیبریدی هنوز امتیاز ایمنی ایالات متحده را دریافت نکرده بودند، زیرا هیچ یک از مدلها به طور کامل تست تصادف نشدهاند. با این حال، هر دو شاسی بلند مجهز به ویژگیهای ایمنی زیادی هستند، از جمله هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور و کمک به حفظ خطوط.