اپل برای حل مشکل باتری اپلواچهای قدیمی، ۲۰ میلیون دلار غرامت میپردازد
به گزارش مدیاتی:شرکت اپل با پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون دلار غرامت، به پروندهی دستهجمعی که در آن ادعا شده بود برخی از مدلهای اپل واچ (نسل اول، سری ۱، سری ۲ و سری ۳) دچار مشکل تورم باتری هستند، خاتمه داد.
جزئیات پرونده
این دادخواست گروهی در ابتدا ادعا میکرد که باتری برخی از مدلهای اپل واچ دچار مشکل تورم شده و حتی میتواند به صفحه نمایش دستگاه آسیب برساند. در حالی که اپل هرگونه تخلفی را در این زمینه رد کرده است، اما برای جلوگیری از ادامه یافتن این پروندهی حقوقی، با پرداخت غرامت موافقت کرده است.
مبلغ غرامت و نحوه پرداخت
مبلغ دقیق غرامت پرداختی به تعداد افرادی که در این دادخواست شرکت کردهاند بستگی دارد. با این حال، انتظار میرود که مبلغی بین ۲۰ تا ۵۰ دلار برای هر دستگاه واجد شرایط پرداخت شود.
شرایط واجد eligibility
کاربرانی که در بازهی زمانی بین ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ تا ۶ فوریه ۲۰۲۴ (۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۲) در ایالات متحدهی آمریکا، مشکل تورم باتری اپل واچ خود را به اپل گزارش کردهاند، واجد شرایط دریافت غرامت هستند.
مراحل دریافت غرامت
جزئیات کامل مربوط به واجد شرایط بودن و نحوهی دریافت غرامت در وبسایت رسمی این دادخواست دستهجمعی آمده است. کاربرانی که واجد شرایط هستند، میتوانند با مراجعه به این وبسایت، اطلاعات بیشتر در این زمینه کسب کنند و مراحل لازم برای دریافت غرامت را طی کنند.
واکنش اپل
اپل در بیانیهای اعلام کرده است که با ادعاهای مطرح شده در این دادخواست «بهشدت» مخالف است، اما برای جلوگیری از دعوی بیشتر، با پرداخت غرامت موافقت کرده است.
اهمیت این موضوع
این پرونده و غرامت پرداختی توسط اپل، بار دیگر اهمیت کیفیت محصولات و رضایت مشتریان را برای شرکتهای بزرگ فناوری یادآوری میکند. همچنین نشان میدهد که کاربران در صورت مشاهدهی هرگونه مشکل در محصولات خریداری شده، میتوانند از طریق مجاری قانونی، حقوق خود را پیگیری کنند.
پرداخت غرامت ۲۰ میلیون دلاری توسط اپل به کاربران اپلواچهای قدیمی، نشان میدهد که این شرکت به مسئولیت خود در قبال مشتریانش اهمیت میدهد. با این حال، لازم است که اپل و سایر شرکتهای تولیدکنندهی لوازم الکترونیکی، همواره در تلاش برای بهبود کیفیت محصولات خود باشند تا از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری شود.