تقابل اپل و اسپاتیفای بر سر قانون DMA: آیا غول فناوری تسلیم می‌شود؟

تقابل اپل و اسپاتیفای بر سر قانون DMA: آیا غول فناوری تسلیم می‌شود؟

به گزارش مدیاتی:در دنیای فناوری، رقابت میان غول‌های صنعت همواره جذاب و پرتنش بوده است. این بار، اسپاتیفای، یکی از پیشروان حوزه استریمینگ موسیقی، به اپل، شرکت فناوری برجسته جهان، اتهامی جدی وارد کرده است. اسپاتیفای ادعا می‌کند که اپل به طور کامل به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) عمل نکرده و از این طریق شرایط رقابت عادلانه را تحت تأثیر قرار داده است. این اتهامات نه تنها توجه جامعه فناوری را به خود جلب کرده، بلکه پرسش‌های مهمی درباره اجرای قوانین تنظیم‌گرانه و تأثیر آن بر نوآوری و رقابت در فضای دیجیتال مطرح می‌کند. در این گزارش، به بررسی جزئیات این اتهامات و پیامدهای احتمالی آن برای صنعت فناوری می‌پردازیم.

نبرد غول‌ها: اسپاتیفای، اپل را به عدم اجرای کامل قانون DMA متهم کرد!

“اسپاتیفای مدعی است که اپل به اندازه کافی به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) پایبند نیست. دنیل اک، مدیرعامل شرکت سوئدی، اعلام کرد که کوپرتینو (اشاره به اپل) در حال تعلل و تاخیر است و از اتحادیه اروپا خواست تا قانون تصویب شده را اجرا کند.

این مدیر اجرایی اظهار داشت که تلاش‌های اپل برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال “یک نمایش مضحک” بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سازنده آیفون و مالک اپ استور، علیرغم جریمه 1.8 میلیارد یورویی به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در پخش موسیقی، همچنان هزینه‌ها و شرایطی را اعمال می‌کند که به ضرر توسعه‌دهندگان است.

ترزا ریبرا، رئیس بخش رقابت اتحادیه اروپا، اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا اپل مرتکب عدم رعایت قانون شده است یا خیر، در ماه مارس اعلام خواهد شد. این شرکت ادعا کرد که اقدامات کافی انجام داده و متعاقباً یک مقاله سفید منتشر کرد که مشکلات مربوط به قوانین تعامل‌پذیری اتحادیه اروپا را توضیح می‌دهد.

درگیری بین اسپاتیفای و اپل به دادخواستی برمی‌گردد که در آن شرکت آمریکایی مسئول ممنوعیت تبلیغ پیشنهادات ارزان‌تر در خارج از برنامه iOS توسط سایر پلتفرم‌ها شناخته شد. این عمل کاربران را مجبور می‌کند از طریق اپ استور خرید کنند و در نتیجه سود توسعه‌دهندگان را کاهش می‌دهد.

اپل ادعا کرد که اسپاتیفای بدون اپ استور، موقعیت قوی خود را در بازار اروپا حفظ نمی‌کرد، زیرا از “ابزارها و فناوری‌های اپل” استفاده می‌کند و از “اعتمادی که اپل با کاربران ایجاد کرده است” بهره‌مند می‌شود.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟

مشترک شوید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید