به گزارش مدیاتی:انتقادات مشتریان بالاخره نتیجه داد! شیائومی در حرکتی غافلگیرکننده، با انتشار آپدیت جدیدی تمام قابلیتهای پنهان SU7 Ultra را آزاد کرده است. به نظر میرسد محدودیتهای قبلی این خودروی الکتریکی هوشمند که با اعتراض کاربران مواجه شده بود، حالا به کلی برداشته شده است.
اما این آپدیت دقیقاً چه تغییراتی ایجاد کرده؟ آیا شاهد افزایش واقعی در قدرت موتور، برد باتری یا عملکرد دینامیکی خواهیم بود؟ گزارشهای اولیه از بهبود چشمگیر شتاب ۰ تا ۱۰۰ و آزادسازی حالت عملکرد حرفهای خبر میدهند که قبلا قفل شده بود.
واکنش شیائومی به انتقادات مشتریان: قدرت کامل SU7 Ultra آزاد شد
شرکت بزرگ فناوری شیائومی، پس از انتشار آخرین بهروزرسانی نرمافزاری، قدرت واقعی و تبلیغشده سدان الکتریکی پرقدرت خود، SU7 Ultra را در اختیار کاربران قرار داد. پس از عرضه این خودرو، برخی از مالکان مدل پرچمدار این خودروی برقی متوجه شدند که یک تنظیم نرمافزاری، خروجی قدرت خودرو را به 900 اسب بخار محدود کرده است، در حالی که این خودرو توانایی تولید قدرت بسیار بیشتری را دارد. این موضوع باعث ناامیدی فوری خریدارانی شد که برای بالاترین سطح عملکرد هزینه کرده بودند.
خودروی SU7 Ultra پیش از این هم با عملکرد خیرهکنندهاش در دنیای خودرو سروصدای زیادی به پا کرده بود. یک نسخه آزمایشی از این خودرو به طور چشمگیری از تسلا مدل S Plaid پیشی گرفت. همچنین، یک نمونه اولیه پیشتولید از SU7 Ultra توانست در پیست چالشبرانگیز نوربورگرینگ زمان فوقالعاده 6 دقیقه و 46.874 ثانیه را به ثبت برساند. این نتیجه، خودروی 1500+ اسب بخاری شیائومی را بالاتر از سوپراسپرتهایی مانند ریماک نورا، شورولت کوروت ZR1، دوج وایپر ACR و پورشه 918 قرار میدهد.
با توجه به این دستاوردهای چشمگیر، افشای این موضوع که مدل تجاری SU7 Ultra از طریق نرمافزار تقریباً 650 اسب بخار محدود شده بود، برای خریداران اولیه یک ناامیدی بزرگ به شمار میرفت. واکنش آنلاین مالکان SU7 Ultra به این موضوع سریع و صریح بود. در پاسخ به این فشارها، شیائومی تصمیم گرفت نرمافزار محدودکننده عملکرد را حذف کند. این شرکت در یک بیانیه عمومی، اشتباه خود را پذیرفت و اعلام کرد: “ما از بازخورد پرشور جامعه خود قدردانی میکنیم و اطمینان خواهیم داد که در آینده شفافیت بیشتری داشته باشیم.”
این عقبنشینی شیائومی به این معنی است که مالکان SU7 Ultra اکنون میتوانند پتانسیل کامل خودروی برقی وحشی خود را تجربه کنند. این وضعیت یک چالش رو به رشد برای خودروسازانی که به سمت “خودروهای مبتنی بر نرمافزار” حرکت میکنند را آشکار میسازد. شرکتها ممکن است فرصتهایی را در ارائه ویژگیها و ارتقاء عملکرد از طریق بهروزرسانیهای OTA ببینند، اما بسیاری از مصرفکنندگان هنوز خودروهای خود را صرفاً به عنوان سختافزار میبینند.
این دیدگاه در مقاومت در برابر ویژگیهای مبتنی بر اشتراک و شکایتها در مورد قابلیتهای قفلشده نرمافزاری که به نظر میرسد سطوح مختلف تریم را متمایز کرده و سود را افزایش میدهند، مشهود است. پرونده شیائومی SU7 Ultra تعادل حساسی را نشان میدهد که خودروسازان باید بین نوآوری نرمافزاری و انتظارات مشتریان برقرار کنند.