رسانه مدیاتی – کمپانی فیس بوک با هدف درآمدزایی از ویژگی ویدیوهای کوتاه تست تبلیغات در اینستاگرام ریلز را در کشورهای هند، برزیل، آلمان و استرالیا شروع کرده است.
شروع تست تبلیغات فیس بوک در اینستاگرام ریلز
گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد در شرایطی که فعالیت سرویس ویدیویی تیک تاک از سال گذشته در کشور هند ممنوع شده است فیس بوک تلاش می کند از محبوبیت خود در هند که بازار شبکه اجتماعی برخوردار از رشد پرشتابی است، بهره ببرد. این شرکت اعلام کرد قصد دارد قابلیتهای دیگری مانند فراهم سازی امکان اشتراک گذاری ویدیوهای ریلز تولیدکنندگان محتوا در حساب فیس بوک خود را در کشور هند آزمایش کند.
در این راستا کارولین اورسون، نایب رئیس گروه کسب و کار جهانی فیس بوک با انتشار مصاحبهای اعلام کرد: «معرفی تبلیغات نشاندهنده روند قوی رشد سرویس ریلز است.»
کمپانی فیس بوک اعلام کرده است که به تبلیغاتکننده این اجازه را میدهد که بخشهای محتوای ویدیویی را که میخواهند تبلیغات در آن جا نمایش داده شود مانند ویدیوهایی درباره کودکات و ترتیب کودکان، حیوانات و سگ و گربه یا فیتنس و ورزش را انتخاب کنند.
این بزرگترین اقدام فیس بوک در فراهم کردن امکان تبلیغات برندها به همراه محتوا است. تبلیغات کنندگان معمولا از فیس بوک برای هدف گرفتن کاربران بر اساس علایق آنها استفاده میکنند.
فیس بوک اعلام کرد در هفته های آینده تبلیغات استیکری برای فیس بوک استوریز عرضه خواهد کرد. برندها می توانند استیکرهایی را ایجاد کنند که تولیدکنندگان محتوا آنها را در استوریهای خود قرار میدهند و اینفلوئنسرها سهمی از فروشی که از محل این تبلیغات حاصل شده است را دریافت خواهند کرد.
طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است، این قابلیت بخشی از تلاش فیس بوک برای جذب تولیدکنندگان محتوایی است که از طریق پلتفرمهایی مانند کلاب هاوس مستقیما از هواداران و طرفدارانشان پول دریافت می کنند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»