رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است ارزش بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتالی کاهش پیدا کرد. اما این روند کاهشی ادامهدار خواهد بود؟
ارزهای دیجیتالی همچنان در مسیر نزولی
طبق گزارشهایی که سیانبیسی منتشر کرده است، استقبال شرکتها و نهادهای بزرگ جهانی به ارزهای دیجیتالی رو به افزایش است. شرکت گوگل در یک تغییر موضع آشکار اعلام کرد از این پس تبلیغ صرافی ارزهای دیجیتالی در بستر گوگل بلامانع است تا به این صورت ممنوعیت سه ساله تبلیغ صرافی های دیجیتالی سرانجام برداشته شود. در مرحله اول و از روز سوم آگوست امسال قرار است صرافیهای ارزهای دیجیتالی بتوانند تبلیغات خود را با استفاده از بستر گوگل به شهروندان آمریکایی منتقل کنند.
پس از انتشار اخبار گسترده ای از مقابله چین با ارزهای دیجیتالی، از دیگر نقاط خبرهای بهتری منتشر شده است. در این راستا بانک مرکزی هند در یک رویکرد کاملا متضاد با موضع گیری قبلی از انجام تراکنشات بر بستر ارزهای دیجیتالی حمایت رده و در اروپا نیز مقامات اتحادیه اعلام کرده اند برنامه راه اندازی یک کیف پول ارزهای دیجیتالی مشترک برای تامین راهی امن و نوین در دسترسی شهروندان به خدمات الکترونیک در حال انجام است.
ریزش بیسابقه ارزهای دیجیتالی در روزهای اخیر که باعث زیان بخش بزرگی از معامله گران و دارندگان آن ها نیز شد، باعث شده است تا شاهد ثبت دومین عملکرد بد ماهانه بیتکوین در طول تاریخ باشیم. در این ماه ارزش بیتکوین نسبت به ماه قبلی ۳۷.۵ درصد کاهش پیدا کرد که بدتر از این اتفاق تنها در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده بود جایی که بازده ماهانه بیتکوین در ماه سپتامبر به منفی ۴۰ درصد رسید.
در حال حاضر مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی۱۶۷۰ میلیارد دلار برآورد میشود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۴۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال قبل به وسیله گروه ناشناسی از معاملهگران بر بستر بلاکچین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.
بیشتر بخوانید: «ریپل چیست و چرا با بقیه ارزهای دیجیتال متفاوت است؟»