رسانه مدیاتی – به گفته مدیرعامل فیس بوک این شبکه اجتماعی با ارائه قابلیتهای جدید راهاندازی فروشگاههای دیجیتالی در اینستاگرام را برای تولیدکنندگان محتوا سادهتر می کند.
اینستاگرام راهاندازی فروشگاه دیجیتال را ساده کرد
مارک زاکربرگ درباره راهاندازی فروشگاههای دیجیتال در اینستاگرام اعلام کرد: «فیس بوک به تولیدکنندگان محتوا این امکان را میدهد که فروشگاهها را در صفحات پروفایل شخصی اینستاگرام خود اضافه کرده و اکانت خود را با شرکتهای کالا مانند فانجوی یا براوادو لینک کنند.»
علاوه بر این موارد فیس بوک در حال تست ابزار جدیدی است که به افراد این امکان را میدهد که برای تبلیغ محصول خود پول دریافت کنند. این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا این امکان را میدهد که از خریدهایی که از طریق توصیه آنها به هوادارانشان انجام می گیرد، کمیسیون دریافت کنند. برندها نرخ کمیسیون خود را تعیین می کنند.
این خبر در راستای تلاش فیس بوک و اینستاگرام برای جذب تولیدکنندگان محتوا از طریق ابزارهای درآمدزایی جدید و رقابت با سرویسهایی مانند اسنپ چت و تیک تاک اعلام شد.
طبق گزارشهایی که بلومبرگ منتشر کرده است فیس بوک در دوران پاندمی فعالیت در عرصه تجارت الکترونیکی را توسعه داده و تلاش کرده است کسب و کارهای کوچکی که حضور دیجیتالی خود را توسعه داده اند تا مشتریان جدیدی را پیدا کنند، جذب کند.
این در حالی است که مدتی قبل اینستاگرام بخش جدیدی را برای نمایش ضمایر مورد علاقه کاربران به پروفایل آنها اضافه کرده است. کاربران در گذشته فقط میتوانستند این ضمایر را در بیو یا نام خود بگنجانند و بخش خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده بود.
اینستاگرام اعلام کرده است که این قابلیت در حال حاضر برای کاربران تعدادی از کشورها فعال شده است اما نام این کشورها هنوز اعلام نشده است. اگر این قابلیت فعال شود میتوانید را رفتن به بخش Edit Profile و Pronouns چهار ضمیر را برای خود انتخاب کنید. پس از ذخیره این تغییرات، ضمایر انتخابی جلو نام شما قرار میگیرند.
بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»