رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه منتشر کرده است کمپانی آمازون به دنبال قانون حریم خصوصی اتحادیه اروپا ممکن است بیش از ۴۲۵ میلیون دلار جریمه شود.
جریمه سنگین آمازون توسط اتحادیه اروپا
در این راستا کمیسیون حفاظت از داده لوکزامبورگ پیش نویس تصمیمی را منتشر و جریمه ای را پیشنهاد کرده که نشان دهنده روشهای حریم خصوصی آمازون بین مقامات حفاظت از داده ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا است.
یکی دیگر از منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد: «این پرونده مربوط به جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران توسط آمازون و نقض مقررات حفاظت از داده عمومی اتحادیه اروپا است.»
طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است این قانون شرکتها را مجبور میکند که قبل از جمعآوری اطلاعات شخصی کاربران موافقت آنها را جلب کنند. در غیر این صورت با جریمه سنگینی روبه رو می شوند.
آمازون نیز اعلام کرده است که به منظور بهبود تجربه مشتری به جمع آوری و تحلیل داده می پردازد و دستورالعملهایی را درباره این که کارمندان خود با داده داخلی چه اقدامی میتوانند انجام دهند، تعیین کرده است. برخی از قانونگذاران و رگولاتورها نیز درباره این موضوع ابراز نگرانی کرده اند که آمازون از این اطلاعات برای داشتن مزیت غیرمنصفانه در بازار استفاده میکند.
تحقیقات حریم خصوصی تفحص ضد انحصارطلبی از کسب و کار آمازون در اروپا را تشدید می کند. این شرکت آمریکایی تحت تحقیقات اتحادیه اروپا بر سر استفاده از داده های فروشندگان در پلتفرم خود و مزیت دادن غیرمنصفانه محصولاتش قرار دارد. آلمان تحقیقات متعددی از فروش آمازون انجام داده و انگلیس هم سرگرم بررسی مسائل مشابه اتحادیه اروپا است.
در این راستا کمیسیون اروپا روز چهارشنبه با اشاره به دستیارهای صوتی و داده که به آمازون و سایر شرکتها اجازه می دهند به جمع آوری اطلاعات درباره رفتار کاربران بپردازند، اعلام کرده بود اتحادیه اروپا مشکلات ضد انحصارطلبی احتمالی را مشاهده میکند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»