رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است فیس بوک قابلیت شاپس (Shops) را به اپلیکیشن پیام رسانی واتساپ و فیس بوک مارکت پلیس توسعه داد و از معرفی فناوری جست و جوی تصویری به منظور خرید در اینستاگرام خبر داد.
ایجاد قابلیت جستوجوی تصویری برای خرید در اینستاگرام
گزارشهای اخیر نشان میدهد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد این کمپانی تبلیغات شخصی سازی شده را در این سرویس خرید معرفی خواهد کرد.
این غول رسانه اجتماعی قابلیت شاپس را سال گذشته با هدف فراهم کردن راهی برای یافتن و خرید محصولات در فیس بوک و اینستاگرام معرفی کرده بود و اعلام کرده که ماهانه حدود ۱.۲ میلیون خرید در این پلتفرم انجام می گیرد.
علاوه بر این موارد فیس بوک اعلام کرد در ماههای آینده ابزار هوش مصنوعی به نام ویژوال سرچ (جست و جوی تصویری) را راه اندازی می کند تا کاربران در اینستاگرام روی کالاهایی که مشاهده می کنند، کلیک کرده و محصولات مشابه را در سرویس خرید این شرکت پیدا کنند. این قابلیت مشابه قابلیتهایی خواهد بود که از سوی اسنپ چت و پینترست معرفی شده است.
زاکربرگ گفت: «کاربران می توانند این جست و جو را از محتوا در اینستاگرام یا تصاویری که در دوربین خودشان دارند، استفاده کنند.»
طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است، زاکربرگ در صحبتهایی که در یک اتاق صوتی در فیس بوک داشت، گفت: «فیس بوک در حال کار روی راههای استفاده از واقعیت افزوده است تا خریداران بتوانند کالاهایی که قصد خرید آنها دارند از جمله کالاهای تبلیغ شده را امتحان کنند.»
فیس بوک اعلام کرد در هفته های آینده تبلیغات استیکری برای فیس بوک استوریز عرضه خواهد کرد. برندها می توانند استیکرهایی را ایجاد کنند که تولیدکنندگان محتوا آنها را در استوریهای خود قرار میدهند و اینفلوئنسرها سهمی از فروشی که از محل این تبلیغات حاصل شده است را دریافت خواهند کرد.
طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است، این قابلیت بخشی از تلاش فیس بوک برای جذب تولیدکنندگان محتوایی است که از طریق پلتفرمهایی مانند کلاب هاوس مستقیما از هواداران و طرفدارانشان پول دریافت می کنند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»