رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است سیستم ویدیویی جدید یوتیوب که در قالب ویدیوهای کوتاه به کاربران خود امکان تولید محتوا را میدهد موفق به کسب محبوبیتهای بسیار بالایی شده است تا جایی که اکنون یکی از رقیبان تیک تاک به شمار میرود.
رقابت سخت یوتیوب و تیک تاک در ویدیوهای کوتاه
گزارشهای اخیر نشان میدهد سیستم ویدیویی جدید یوتیوب که در قالب ویدیوهای کوتاه ارائه می شود به کاربران تولیدکننده محتوا این امکان را میدهد که محتوایی ارائه کنند که موفق شده است به محبوبیتهای بسیار بالایی برسد.
ذر این راستا این قابلیت که در ابتدای کار به صورت محدود عرضه شده بود، در حال حاضر در بیش از 100 کشور دنیا برای کاربران در دسترس قرار گرفته است. همانطور که اعلام شد در ابتدای کار این نوع از ویدیو در ابتدای سال 2021 در کشور هندوستان و به صورت محدود به کاربران ارائه شد به صورت مستقیم برای رقابت با سیستم مشهور و محبوب تیک تاک ساخته شده است.
شایان ذکر است پس از موفقیت دوره آزمایشی در شبه قاره هندوستان، این قابلیت جدید به کاربران تولیدکننده محتوای سایر کشورها نیز عرضه شد. این قابلیت به کاربران این اجازه را میدهد تا بتوانند ویدیوهای بسیار کوتاهی را در یوتیوب عرضه کنند که به سادگی میتواند محتوای سرگرم کننده ولی غیر درگیر کنندهای را برای کاربران محیا سازد.
فیلمهای قابل استفاده در این فرمت ویدیو نهایتا میتوانند یک دقیقه طول داشته باشند و به این ترتیب به صورت مستقیم با تیک تاک قابل مقایسه خواهد بود. به این منظور به زودی شاهد نسل جدیدی از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب خواهیم بود و این احتمال وجود دارد که بخش بزرگی از کاربران سایر شبکههای اجتماعی به این قابلیت روی خوش نشان داده و به یوتیوب مهاجرت کنند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»