برنامه‌های جدید نتفلیکس برای ورود به بازی‌های کامپیوتری

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به وسیله مراکز خبری مختلف منتشر شده است نشان می‌دهد که کمپانی نتفلیکس روی سرویس استریم بازی ویژه خود کار می‌کند تا به این بازار وارد شود.

برنامه‌های جدید نتفلیکس برای ورود به بازی‌های کامپیوتری

طبق گزارش‌های اخیر کمپانی نتفلیکس قرار است تا به صورت مستقیم وارد رقابت با دو شرکت بزرگ این رده یعنی یوتیوب و توییچ شده و بخش بزرگی از این بازار جذاب و پر مخاطب را در اختیار بگیرد.

برنامه این شرکت کاملا مشخص است و درست مانند دو رقیب اشاره شده در پاراگراف بالا، گیمرها می‌توانند تا بازی‌های خود را انجام داده و به صورت زنده بر روی شبکه اینترنت استریم کنند. با این وجود یکی از قابلیت‌های مهم و جذابی که این برنامه خواهد داشت، امکان بازی بدون داشتن توان سخت‌افزاری بسیار بالا است. با این وجود کاربران خواهند توانست تا از امکانات ابری نتفلیکس برای بازی کردن بهره ببرند.

نیروهای جدید جذب شده در نتفلیکس نیز این نکته را تایید می‌کنند. برای مثال مایک وردو از مدیران سابق الکترونیک آرتز به نتفلیکس ملحق شده است که این امر نشان دهنده تلاش این شرکت برای ورود به بازار تولید بازی کامپیوتری است.

به نظر می‌رسد که بازی‌های این شرکت درست مانند سرویس فیلم‌های آن به صورت حساب ماهانه و خرید منظم اشتراک قابل استفاده خواهد بود که این موضوع می‌تواند بازار جدیدی را برای این شرکت بزرگ به ارمغان بیاورد.

شایان ذکر است که سابقه مایک وردو در زمینه بازی‌های کامپیوتری بسیار درخشان است و او در بازی‌های ساده ولی معتاد کننده‌ای مانند Plants Vs zombies، Sims و حتی جنگ ستارگان کار کرده است.

یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که هنوز در این زمینه مشخص نیست این است که آیا شرکت‌های سوم شخص امکان ساخت بازی برای این محصول را خواهند داشت یا خیر و در صورتی که این موضوع عملیاتی شود می‌توان انتظار داشت که این شرکت موفقیت بالایی به دست آورد.

با این وجود تجربه ضعیف گوگل استادیا نشان داده است که ورود به چنین بازاری چندان ساده نیست و شرکت نتفلیکس باید دقت زیادی داشته باشد تا به سرنوشت غول‌هایی مانند اپل و گوگل در بازار بازی‌های کامپیوتری دچار نشود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید