کانال برادکست اینستاگرام چیست
اگر در چند ماه گذشته چندین پیام با مضمون @username از شما دعوت میکند تا به کانال پخش آنها بپیوندید دیدهاید و پرسشهای زیادی درباره ویژگیهای آن دارید، این مطلب رسانه مدیاتی برای شما نوشته شده است. متا قابلیت Broadcast Channels خود را در ژوئن 2023 تقریبا برای همه کاربران باز کرد. اما این ویژگی چیست؟ چگونه کار می کند؟ اینها چند سوالی است که می خواهیم درباره آن در ادامه صحبت کنیم.
کانالهای پخش اینستاگرام چگونه کار میکنند؟
کانالهای پخش یکی از جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام هستند. آنها به سازندگان اجازه میدهند پیامهای مستقیمی را برای دنبالکنندگان خود ارسال کنند. درواقع این کانالها مانند یک متن گروهی WhatsApp هستند که نمیتوانید به آن پاسخ دهید. هر کسی که یک حساب Creator در اینستاگرام دارد میتواند به آن دسترسی داشته باشد و گپ گروهی یک به چند خود را باز کند.
این ویژگی از آنچه آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام به عنوان تغییر در نحوه تعامل کاربران در پیامهای خصوصی با این پلتفرم اشاره کرد، استفاده میکند.
دو نکته در مورد کانالهای پخش که باید به آنها توجه داشته باشید:
1. سازندگان تنها میتوانند به دنبالکنندگانی پیام ارسال کنند که به کانال پیوستهاند.
2. اعضای کانال نمیتوانند به پیامهای ارسال شده پاسخ دهند. آنها فقط میتوانند با شکلکها و واکنش نشان دادن حمایت خود را نشان دهند.
با این حال، برادکست ابزار ارزشمندی است زیرا به سازندگان راهی مستقیم برای برقراری ارتباط با بخش دنبالکنندگان خود میدهد که فعالانه با آنها درگیر هستند.
چرا یک کانال پخش اینستاگرام ایجاد کنیم؟
میتوانید از کانالهای پخش برای اشتراکگذاری محتوایی که میخواهید گروه خاصی از مردم ببینند استفاده کنید. این گروه میتواند افرادی باشند که میخواهید به آنها دسترسی انحصاری به محتوای اینستاگرام خود بدهید.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که آرزو داشته باشید که راهی برای جذب بیشتر فالوورهایتان با محتوایی که درخواست خاصی دارند، داشته باشید. یا ممکن است متوجه شده باشید که بهروزرسانیهای شما در الگوریتم گم میشوند.
با این حال، شما معمولاً فقط دو گزینه دارید: یک پیام انبوه ارسال کنید به این امید که افراد کافی را برای صفحه خود جذب کنید و سپس اقدامات مورد نیاز خود را انجام دهید یا برای هر فالوور یک DM ارسال کنید. اما تصور کنید که اگر برای همه فالوورهای خود به صورت جداگانه پیام ارسال کنید، DMهای شما چقدر شلوغ میشوند.
این جایی است که کانالهای پخش اینستاگرام وارد میشوند. آنها یک روش ارتباطی یک طرفه و ساده را به سازندگان میدهند، بنابراین سر و صدای زیادی در پاسخ یا واکنش فالوورهای آنها به یکباره ایجاد نمیشود.
چتی که با فالوورهای خود در یک کانال پخش اینستاگرام شروع میکنید، بسیار شبیه به آن چیزی است که در DM خود دریافت میکنید. حتی در همان مکان، یعنی صندوق ورودی اینستاگرام شما قرار دارد.
شما همچنین مجموعهای از قالبها چون متن، عکس، فیلم، یادداشتهای صوتی و حتی نظرسنجی برای دریافت بازخورد یا رأی از طرفداران خود را برای انتخاب دارید.
اگر قبلاً از اشتراکهای اینستاگرام برای کسب درآمد از محتوای خود استفاده کردهاید، کانالهای پخش یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن پول بیشتر مشترکین شما هستند.
میتوانید انتخاب کنید که کانالهای پخش انحصاری ایجاد کنید (فقط برای مشترکین شما در دسترس است) یا کانالهای باز برای همه دنبالکنندگان خود ایجاد کنید. برای مثال، میتوانید کانالی با بهروزرسانیهای کلی برای دنبالکنندگان خود و کانالی با محتوای انحصاری دسترسی اولیه برای مشترکین خاص خود داشته باشید.
فهرستی از بهروزرسانیهای برنامهریزی شده برای Broadcast channels
در حالی که کانالهای پخش در حال حاضر همهکاره هستند، متا اخیراً ارتقاء بیشتر ویژگیهای آن را اعلام کرده است. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این ارتقا وجود ندارد، اما در ادامه چیزی است که سازندگان میتوانند در آینده نزدیک ببینند:
- تعاملات بهبودیافته: انتظار تعامل بیشتر در کانالهای پخش با درخواستهای سؤال برای جمعآوری بازخورد و تعامل با جامعه خود را داشته باشید.
- همکاریها: میتوانید همکاریهای خود را با آوردن یک تولیدکننده محتوای دیگر در کانال پخش خود بهبود بخشید.
- روشهای جدید برای تبلیغ کانالهای خود: میتوانید پیوند و حتی پیشنمایش کانال خود را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. حتی میتوانید برای کانالهای موقت خود تاریخ انقضا تعیین کنید.
- نظارت کانال: میتوانید یک ناظر اضافه کنید تا به مدیریت اعضا، پیامها و محتوا کمک کند.