آموزش رفع خطای SIM Not Provisioned MM 2 سیم کارت
به گزارش رسانه مدیاتی، رفع خطای “SIM not provisioned MM2” به اندازه کافی آسان است، اما به چه معناست؟ بیایید نگاهی به نحوه رفع این خطای سیم کارت بیندازیم و مطمئن شویم که میتوانید از تکرار آن در آینده جلوگیری کنید.
«سیم کارت ارائه نشده» به چه معناست؟
سیم کارتها حاوی اطلاعات خاصی هستند که به شناسایی حساب تلفن همراه شما کمک میکند. سیم کارت به شما امکان میدهد تلفن را در شبکه تلفن همراه (به لطف شماره IMEI) به عنوان اموال شما شناسایی کند. این امر به شما امکان میدهد تماس بگیرید و به اینترنت تلفن همراه متصل شوید.
برای درک اینکه چرا تلفن شما ممکن است پیام خطای “SIM not provisioned” را نمایش دهد، بهتر است که معنای کلمه “Provisioned” را بدانید. این کلمه به معنی تأمین است که آن را میتوان به عنوان عمل تأمین چیزی تعریف کرد. در مورد سیم کارت شما، در صورتی که دیگر قادر به اشتراکگذاری اطلاعات بین تلفن همراه و ارائهدهنده شما نباشد، این ویژگی ارائه نمیشود.
خطای “SIM not provisioned” فقط باید روی کاربرانی تأثیر بگذارد که نیاز به ثبت سیم کارت جدید دارند. اگر در هر زمان دیگری رخ دهد، میتواند نشاندهنده مشکل در سیم کارت باشد و شما باید جایگزینی دریافت کنید.
انواع خطای سیم کارت
شما یک تلفن جدید با یک سیم کارت جدید خریداری کردهاید. در حال انتقال مخاطبین به یک سیم کارت جدید هستید. سرور ارائهدهنده شبکه تلفن همراه شما در دسترس نیست (اگر از iPhone استفاده میکنید، سرور اپل نیز باید آنلاین باشد).
بسته به شرایط شما ممکن است پیامهای خطای سیم کارت دیگری رخ دهد. به عنوان مثال، اگر سیم کارت روی تلفن خاصی قفل شده باشد، وقتی آن را در دستگاه جدیدی قرار میدهید، ممکن است پیام «سیم کارت معتبر نیست» را مشاهده کنید. باز کردن قفل سیم کارت به شما امکان میدهد از آن در هر تلفن سازگار استفاده کنید.
خطای «SIM Not Provisioned for Voice»
این پیام، خطایی است که در فرکانس در حال افزایش است. معمولاً در دستگاههای متصل به شبکه Google Fi (ترکیبی از شبکههای تلفن همراه و Wi-Fi) و در دستگاههای Google Pixel رخ میدهد. با این حال، مواردی نیز وجود دارد که خطای «SIM not provisioned for voice» در سایر اپراتورها و گوشیهای هوشمند نمایش داده میشود.
در بیشتر موارد، اگر تلفن شما پیام خطای «سیم کارت برای صدا فراهم نیست» را نشان میدهد، به این معنی است که نمیتوانید تماس صوتی برقرار کنید. شایعترین دلیل این امر این است که ارتباط خط شما با حساب شرکت مخابراتی شما قطع شده است.
خطای “SIM 2 Not Provisioned”
اگر خطای “SIM not provisioned” شمارهای را مشخص میکند، تقریباً به این دلیل است که از تلفن دو سیم کارته استفاده میکنید. هر شکاف شمارهگذاری شده است، بنابراین ممکن است خطاهای «SIM 1 not provisioned» و «SIM 2 not provisioned» را ببینید.
همچنین میتوانید خطای “eSIM not provisioned” را مشاهده کنید. این اغلب زمانی اتفاق میافتد که از سیمکارت فیزیکی به سیمکارت الکترونیکی تغییر میکنید و eSIM هنوز فعال نشده است.
7 راه برای رفع خطاهای «SIM not provisioned»
این ترفندها را امتحان کنید تا سیم کارت خود را دوباره فعال کنید و به خطاهای «سیم کارت ارائه نشده» در تلفن اندرویدی خود پایان دهید.
1. بهروزرسانی خدمات حامل
مانند بسیاری از چیزهای روی تلفن شما، ارتباطات بین دستگاه و شبکههای تلفن همراه از طریق یک برنامه کنترل میشود. برنامه Carrier Services یک برنامه Google است که از قبل در اندروید نصب شده است و بهروزرسانیهای منظم را دریافت میکند. اگر متوجه شدهاید که خطای “SIM card not provisioned MM#2” بدون تعویض گوشی جدید یا قرار دادن سیم کارت جدید رخ داده است، ممکن است به دلیل مشکل خدمات شرکت مخابراتی باشد.
برای رفع این مشکل:
صفحه «خدمات شرکت مخابراتی» را در فروشگاه Google Play باز کنید. اگر دکمه «بهروزرسانی» قابل مشاهده است، روی آن ضربه بزنید تا برنامه بهروزرسانی شود، سپس ببینید آیا با این کار مشکل برطرف میشود یا نه. اگر آپدیت نشد یا مشکل را حل نکرد، دلیل خطا چیز دیگری است.
2. حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید.
شاید سادهترین خطای احتمالی «SIM not provisioned MM2» غیرفعال کردن تمام اتصالات روی تلفن یا رایانه لوحی باشد.
این به لطف حالت هواپیما به راحتی انجام میشود، حالتی که هر دستگاه تلفن همراه را میتوان با یک ضربه به آن سوئیچ کرد. فعال کردن حالت هواپیما، اتصال به اینترنت تلفن همراه و شبکههای سلولی اولیه را غیرفعال میکند. با غیرفعال کردن حالت هواپیما، هدف این است که یک اتصال تازه برای غلبه بر خطای ارائه نشده سیم کارت برقرار شود.
در این مرحله، باید یک اتصال تازه با شبکه تلفن همراه برقرار شود. اگر سیم کارت به درستی کار میکند، خطای “SIM not provisioned MM2” دیگر نباید ظاهر شود.
3. گوشی خود را ریستارت کنید.
ممکن است بعید به نظر برسد، اما صرفاً خاموش کردن تلفن میتواند بر خطای ارائه نشده سیم کارت غلبه کند. مراحل معمول را برای راهاندازی مجدد گوشی انجام دهید و منتظر بمانید. چند لحظه بعد میبینید که پیام خطا دیگر ظاهر نمیشود و سیم کارت شما فعال شده است.
4. سیم کارت را به درستی وارد کنید.
اگر مشکل از فعال شدن سیم کارت یا شبکه نیست، ممکن است به سادگی یک سیم کارت نامناسب باشد. این ممکن است به دلیل اشکال در شکل خود سیم کارت یا شیار سیم کارت (یا کارتن) بد طراحی شده باشد.
برای بررسی اینکه آیا سیم کارت به درستی در جای خود قرار گرفته است، تلفن خود را خاموش کنید، سپس سیم کارت را پیدا کنید. مطمئن شوید که سیم کارت را بردارید و نه کارت حافظه microSD، زیرا اغلب از یک اسلات استفاده میکنند.
برداشتن سیم کارت ممکن است مشکل باشد. ممکن است لازم باشد از موچین استفاده کنید، یا اگر باتری قابل جابجایی درگیر است، آن را از زیر بیرون بیاورید. با برداشتن سیم کارت، ضربهای به آن وارد کنید و با یک پارچه بدون پرز، گرد و غبار را پاک کنید.
سیم کارت تمیز شده را تعویض کنید و مراقب باشید که آن را مطابق دستورالعمل قرار دهید. معمولاً یک برچسب در کنار شیار سیم کارت یا حکاکی وجود دارد که جهتگیری صحیح سیم کارت را نشان میدهد.
سیم کارت گوشی خود را تعویض کنید و دوباره روشن کنید. خطای “SIM not provisioned” دیگر نباید ظاهر شود. اگر اینطور است، سیم کارت را در گوشی دیگری امتحان کنید.
5. سیم کارت خود را فعال کنید.
در بیشتر موارد، سیم کارت به طور خودکار در عرض 24 ساعت پس از قرار دادن در تلفن جدید فعال میشود. اگر این اتفاق نیفتد، معمولاً سه گزینه برای فعالسازی در دسترس است:
با یک شماره خودکار تماس بگیرید. پیامک ارسال کنید. وارد صفحه فعالسازی در وبسایت شرکت مخابراتی شوید.
اگر به eSIM تغییر دادهاید، ممکن است سیم کارت فیزیکی قدیمی شما همچنان فعال باشد. نمیتوانید دو سیمکارت به یک شماره تلفن متصل داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که eSIM خود را برای غیرفعال کردن سیمکارت قدیمی فعال کردهاید.
همه این گزینهها سریع و ساده هستند، اما بستگی به این دارد که شرکت مخابراتی از آنها پشتیبانی کند یا خیر. در اغلب موارد، سیم کارت شما باید فعال شود و خطای «سیم کارت ارائه نشده» حل شود.
6. با شرکت مخابراتی یا ارائهدهنده شبکه خود تماس بگیرید.
اگر سیم کارت فعال نشد، وقت آن است که با شرکت مخابراتی یا شبکه خود (از دستگاه دیگری!) تماس بگیرید. پیغام خطا و مراحلی را که تاکنون انجام دادهاید برای آنها توضیح دهید.
همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است مشکلی در سرور فعالسازی وجود داشته باشد که باعث میشود سیم کارت شما فعال نشود. این باعث میشود که پیام خطای “SIM not provisioned” باشد.
شرکت مخابراتی شما معمولاً در حین بررسی موضوع، شما را در خط نگه میدارد. اگر مشکل از سرور فعالسازی باشد، ممکن است در فعالسازی سیمکارت کمی تأخیر وجود داشته باشد. نکته مثبت این است که دلیلی برای خطا و تاریخ احتمالی برای حل آن خواهید داشت.
7. یک سیم کارت جدید دریافت کنید.
اگر هیچکدام از مراحل بالا جواب نداد، میتوانید یک سیم کارت جدید درخواست کنید. برای این کار میتوانید با شبکه خود تماس بگیرید یا از فروشگاه تلفن محلی، تهیه کنید.
آنها میتوانند عیبیابی را روی سیم کارت اجرا کنند و بهتر است امیدوار باشید خطای “SIM not provisioned MM2” را برطرف کنند. اگر برخی از مراحلی را که قبلاً انجام دادهاید تکرار کردند، نگران نباشید، زیرا این بخشی از فرآیند تشخیصی است.