اولین رویداد تهران تک سامیت
به گزارش رسانه مدیاتی، مهدی معصومی دبیر رویداد سالانه تکنولوژی و کسب و کارهای “تهران سامیت”، به بیان تاثیر تکنولوژیها بر کسب و کارها پرداخت و توضیح داد: “تهران سامیت میخواهد نقطه اتصال صنعت، تکنولوژی و کسب و کارها باشد. این روزها هوش مصنوعی در جهان و ایران ترند شده است و یکی از کارهایی که در تهران سامیت به آن خواهیم پرداخت نقش هوش مصنوعی در صنعت فشن است.”
ارسال آثار NFT و سرمایهگذاری روی استارتآپها
معصومی ادامه داد: “رویداد تهران سامیت 25 و 26 آبان ماه در مرکز همایشهای رایزن برگزار میشود و یکی از بخشهای مهمی که در این رویداد به آن میپردازیم این است که آرتیستها و هنرمندان میتوانند آثار NFT خود را برای ما ارسال کنند. بخش گفتوگو برای اشتراک تجربهها و ورکشاپها هم بخشی از رویداد تهران سامیت هستند.” به گفته معصومی رقابت استارتآپها و بیان ایدهها برای جلب نظر سرمایهگذاران نیز از سرفصلهای این رویداد هستند و از مجموعههای نوبیتکس، مدیران خودرو، چرم مشهد، گروه برندهای درسا به عنوان حامیان اصلی این رویداد یاد کرد.
وی همچنین هدف این رویداد را ایجاد ارتباط و تعامل میان تکنولوژیهای صنعت مد و کسب و کارها برای تکمیل پازل چرخه تولید عنوان کرد.
تعامل میان صنعت و دانشگاهام وی ام
هانی هردانیان، مدیر بازاریابی مدیران خودرو (MVM) هم در ادامه به نقش فناوریها در صنایع خودرویی و صنعت فشن پرداخت و گفت: “دیگر صنایع اجزای تفکیک شده از هم نیستند و حالا صنعت خودروسازی از فشن و فناوری جدا نیست. اصلا دیگر تفکیک در صنایع با حضور فناوریها ممکن نیست.
ما در مدیران خودرو در تلاشیم در تمام نمایشگاهها حاضر باشیم و تعامل خود را با بازیگران این صنعت حفظ کنیم. چون معتقدیم صنعت خودرو فارغ از طراحی و تکنولوژی نیست و ارتباط با دانشگاهها نیز به خودی خود میتواند در راهگشایی برای مسیر ما موثر باشد.”
محمودرضا چمنی نماینده گروه برندهای درسا نیز در تایید صحبتهای هردانیان افزود: “درسا برندی ایرانی است که تلاش کرده با نگاهی فرامرزی و بینالمللی محصولات خود را تولید کند. ساید دیجیتال یک فرصت برای دیجیتال فشن است و فناوری، ابزارهایی را به کسب و کارها معرفی میکند که اتفاقات تازهای را در مسیر تولیدشان ممکن کند.”
همچنین چمنی در پاسخ به سوال چگونگی استفاده درسا از دیجیتال فشن توضیح داد: “ما در شروع مسیر قرار داریم و تولیدات دیجیتالی میتوانند بدون نیاز به تولید فیزیکی محصول باعث صرفهجویی و کمک به توسعه پایدار شوند. در واقع دیجیتال فشن، قدم بزرگی برای صرفهجویی و گامی در جهت توسعه پایدار و حمایت از محیط زیست است که متاسفانه تا کنون به دلیل محدودیتهای متعدد مهجور مانده است و ما امیدواریم تهران سامیت فرصت مناسبی برای ادامه این مسیر باشد.”