بهبود رتبه بندی وبسایت ها با آپدیت hidden gems گوگل
به گزارش رسانه مدیاتی، گوگل دیدگاههای شخصی و تجربیات پست شده را از پستهای وبلاگها و انجمنهای گفتگو نشان میدهد. این یک به روزرسانی مفید محتوا نیست. گوگل بهبودهای رتبه بندی را برای نمایش محتوای بیشتر از رسانه های اجتماعی، پستهای وبلاگ، انجمنها و موارد دیگر که بینشها و تجربیات شخصی را به اشتراک میگذارند، منتشر کرده است.
این همان اعلام “گوهرهای پنهان” است که گوگل در ماه مه گذشته ارائه کرد، اما این بهروزرسانی بخشی از سیستم محتوای مفید نیست. براد کلت، مدیر ارشد محصول و مهندسی جستجوی گوگل به ما گفت که این موضوع بخشی از سیستم رتبه بندی اصلی گوگل است.
گوهرهای پنهان
گوگل گفت این “گوهرهای پنهان” زمانی فعال هستند که مردم دانش دست اول و بینشها و تجربیات شخصی خود را با دیگران در وب عمومی به اشتراک می گذارند. گوگل میخواهد چنین محتوایی را در نتایج جستجو و رابطهای آن برجسته کند و این امر ارتباطی به روزرسانی محتوای اصلی یا مفید ندارد.
محتوای نهچندان مفید
هنگامی که گوگل برای اولین بار موضوع رتبه بندی “گوهرهای پنهان” را اعلام کرد، اشاره کرد که این بخشی از یک به روزرسانی محتوای مفید آینده خواهد بود. اما، این بهروزرسانی بخشی از سیستم رتبه بندی اصلی گوگل شد که برای تبلیغ محتوای “اصیل” بیشتر طراحی شده است.
این محتوا میتواند از پستهای انجمن، پستهای اجتماعی، پستهای وبلاگ یا سایر صفحات وب باشد. تا زمانی که محتوا معتبر باشد و بینشها و تجربیات شخصی را به اشتراک بگذارد، اگر مفید تشخیص داده شود، ممکن است در صدر جستجو ظاهر شود. این بهروزرسانی طور صریح چیزی را به عنوان “ارزشمند” طبقه بندی نمیکند، بلکه به جای آن ایده این است که این نوع محتوا میتواند مفید تلقی شود و در گذشته ممکن است نمایش آن در نتایج دشوارتر بوده باشد.
گوگل در آن زمان به ما گفت که ویژگی گوهرهای پنهان هنوز بر روی کار نیامده است اما به نظر میرسد که برای مدت کوتاهی چنین بوده باشد. گوگل، امروز به ما گفت که این قابلیت در واقع چند ماه پیش به عنوان بخشی از سیستم رتبهبندی اصلی فعال شده است، اما نه بیشتر از یک ماه. گرچه، آن چیزی که دنی سالیوان در آن زمان نوشت این بود: “این کار همچنان ادامه دارد و بخشی از یک بهروزرسانی خاص نیست. ما جزئیات بیشتری در مورد کار خود در این زمینه در آینده به اشتراک خواهیم گذاشت.” بنابراین در حالی که همه ما آن را به این معنا تفسیر کردیم که هنوز روی کار نیامده، این قابلیت فعال بوده است.
چگونه کار می کند؟
از گوگل پرسیدم که چگونه میداند شخصی که پست میکند واقعاً معتبر است. مردم در وب، در رسانههای اجتماعی و انجمنها، شخصیت و نام جعلی ایجاد میکنند و هر چیزی را پست مینمایند. گوگل نمیخواست هیچ کدام از روشهای مخفی خود را به ما بدهد، اما این آپدیت گوگل در مورد شخصی که پست می گذارد نیست، بلکه بیشتر در مورد محتوایی است که آن شخص پست میکند.
به نظر میرسد اگر محتوا نوعی سیگنال اصالت را ایجاد کند، نه به این معنی که گوگل سیگنال رتبه بندی اصالت داشته باشد، اما اگر سیگنالهایی که گوگل برای این سیستم رتبه بندی استفاده میکند نشان دهد که محتوا مفید، آموزنده و از طریق تجربیات شخصی است، ممکن است گوگل آن محتوا را بیشتر در جستجو برجسته کند.
چرا اهمیت دارد؟
چند ماه پیش گوگل شروع به معرفی این بهبود رتبهبندی اصلی کرد و اکنون آن را به طور کامل به عنوان بخشی از رتبهبندی اصلی خود معرفی کرده است و ممکن است شروع به مشاهده نتایج جستجوی بیشتر از پستهای انجمن، پستهای رسانههای اجتماعی، پستهای وبلاگ و غیره کنید. این اتفاق ممکن است بر رتبهبندی سایتها یا سایتهای مشتری شما برای یک کوئری معین تأثیر بگذارد، بنابراین نتایج جستجو را زیر نظر داشته باشید و ببینید که آیا کلمات کلیدی و محتوای شما تحت تأثیر این الگوریتم رتبهبندی گوهرهای پنهان گوگل قرار گرفته است یا خیر.