آپشن هیبریدی تویوتا هایلوکس در سال 2024 عرضه میشود
به گزارش رسانه مدیاتی، تویوتا هایلوکس در سال 2024 یک آپشن هیبریدی ملایم به دست خواهد آورد که نوید کارایی بهتر را داده و در عین حال اعتبار پیک آپ را در خارج از جاده و حمل بار تقویت میکند.
نوع پیشرانه جدید, یک استارت-ژنراتور یکپارچه با تسمه را به موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر دیزل هایلوکس اضافه میکند که نیروی الکتریکی آن توسط یک باتری 48 ولتی در زیر صندلی عقب – با وزن تنها 7.6 کیلوگرم – تامین شده و در صورت کاهش سرعت و ترمز شارژ میشود. همچنین تویوتا لندکروزر جدید نیز قرار است در سال آینده از این مجموعه به عنوان یک آپشن استفاده کند.
این سیستم میتواند 16 اسب بخار و 48 پوند فوت در زیر شتاب ایجاد کند. شرکت تویوتا اعلام نکرده که این موضوع چه تاثیری بر سرعت 0-62 مایل در ساعت 10.7 ثانیهای هایلوکس دارد، اما از آن انتظار عملکرد محسوس و خاصی هم نباید داشت.
درعوض، تویوتا در مقایسه با موتور دیزلی غیربرقی پیشبینی شده بازدهی 5 درصدی آن را افزایش میدهد، افزایشی که با بهبود سیستم استاپ استارت نیز کمک میکند که موتور را برای مدت طولانیتری خاموش نگه دارد.
هیچ عدد و رقم دقیقی فاش نشده است، اما بر اساس گواهی WLTP پیکاپ دیزلی ، MHEV جدید باید بتواند با سرعت 31 مایل بر کیلوگرم به شمال برسد. تویوتا ادعا میکند که این سیستم جدید به دلیل واکنشهای سریعتر دریچه گاز و راهاندازی آرامتر، سرای رانندگی راحتتری را در ترافیک فراهم کرده و توانایی پیک آپ را در خارج از جاده نیز بهبود میبخشد. در عین حال با سیستم ترمز احیاکننده برای بهبود پایداری در توقفهای شیبدار و کمک الکتریکی به شتاب نرمتر در زمینهای سخت کار میکند.
سرعت دور آرام از 720 دور در دقیقه به 600 دور در دقیقه کاهش یافته است، که به گفته تویوتا، کنترل خودرو را آسانتر میکند.
این شرکت اضافه میکند که توجه ویژهای به ضدآب کردن اجزای الکتریکی جدید شده است، بنابراین هایلوکس هیبریدی همچنان میتواند تا عمق 700 میلیمتر حرکت کند. قابلیت حمل بار آن با حداکثر بار 1000 کیلوگرم و ظرفیت بکسل 3500 کیلوگرم بدون تغییر باقی مانده است.
قیمت ها نزدیک به تاریخ عرضه هایلوکس هیبریدی در اواسط سال 2024 مشخص خواهد شد، اما بدون شک نسبت به نسخه موجود افزایش کمی دارد. Kwinten Sijs، مدیر ارشد بازاریابی محصول در تویوتا پروفشنال، گفت که این ماشین هیبریدی ملایم راه را برای یک نسخه هیبریدی پلاگین برای رقابت با فورد رنجر جدید PHEV هموار نمیکند، اما سایر گزینههای پیشرانه جایگزین در کارت هایلوکس وجود دارد.
او در ادامه گفت: ما به عنوان تولیدکننده جدید به تمامی مسیرها و تولید خودرو با کیفیت بالا فکر میکنیم و این تفکر برای همه مدلهای ما از جمله هایلوکس صدق میکند. البته که هایلوکس یک مدل در سطح جهانی است و باید یک خودروی در حال توسعه در نظر گرفته شود.
در حال حاضر، هیچ برنامه مشخصی از نظر پیشرانههای جایگزین در ادامهی این برنامه وجود ندارد، اما ما در حال بررسی موارد مختلف هستیم. شاید در ماههای آینده، پیشنهادات جایگزین برای هایلوکس به طور ملموستری عرضه شود، اما در حال حاضر ما هنوز باید در مسیر توسعه موتور ICE حرکت کنیم. این اولین قدم کوچک است.
شایان ذکر است، تویوتا یک نسخه کاملاً کارآمد با پیل سوختی هیدروژنی از هایلوکس، با برد 365 مایل و مشخصات قابل مقایسه با کامیون دیزلی ساخته است و برای تعیین توانایی ها و تقاضای بازار برنامهریزی شده است.