این مطلب به درخواست بیزینس معرفی شده منتشر شده است و رسانه مدیاتی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد
چگونه تبلیغات یوتیوب باعث رشد کانال یوتیوب شما میشود؟
به گزارش بخش معرفی بیزینس رسانه مدیاتی، یوتیوب به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای سوشال مدیا در دنیا که روزانه بیش از 120 میلیون کاربر فعال دارد؛ شرایطی را فراهم کرده است که در آن کاربران میتوانند در کنار استفاده از خلاقیت خود و به اشتراک گذاری محتوایی که به آن علاقه دارند؛ از این شبکه محبوب درآمد هم داشته باشند.
تبلیغات یوتیوب چیست؟
اما از آن جایی که در طی این سالها تعداد تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب افزایش پیدا کرده است؛ استفاده از تمام گزینههای روی میز برای افزایش تعداد سابسکرایبرهای کانال و دیده شدن بیشتر در این شبکه به عنوان یک ضرورت برای هر یوتیوبری در نظر گرفته میشود. گزینههای مختلفی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند تعداد سابسکرایبرهای کانال یوتیوب و آمار بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید تبلیغات در یوتیوب یکی از کاربردیترین آنها میباشد.
تبلیغات یوتیوب یکی از متدهای تبلیغات در گوگل یا همان پلتفرم گوگل ادز میباشد که در کنار هدفگیری طیف گستردهای از کاربران و افزایش تعداد سابسکرایبرهای کانال شما، به عنوان یک گزینه به صرفه نیز برای توسعه کانال یوتیوب در نظر گرفته میشود. تعرفه گوگل ادز برای تبلیغات یوتیوب به ازای هر 1000 بازدیدی که ویدئوهای شما دریافت میکنند محاسبه میشود. این موضوع بدان معناست که شما تنها زمانی هزینه تبلیغات خود را پرداخت میکنید که هزار کاربر ویدئوهای شما را مشاهده کرده باشند. این مورد فاکتوری است که تبلیغات یوتیوب را به یک گزینه بهصرفه برای توسعه کانال یوتیوب تبدیل میکند.
مزایای استفاده از تبلیغات یوتیوب
هزینه مناسب تبلیغات و هدف گیری طیف بزرگی از کاربران تنها مزیتهای تبلیغات یوتیوب نبوده و مزایا کاربردی دیگری نیز وجود دارند که میتوانند هر کسی را برای سفارش این نوع از تبلیغات قانع کنند. در زیر به برخی از مهمترین این مزایا اشاره کردهایم:
هدف گیری طیف بزرگی از کاربران
همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد؛ یوتیوب شبکه بسیار بزرگی بوده که به تازگی در میان کاربران ایرانی نیز محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این مورد به شما امکان میدهد تا ویدئوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران هدف نشان داده تا بدین وسیله بتوانید آمار بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید.
گزینههای هدفگیری متفاوت
تبلیغات یوتیوب گزینههای هدف گیری مختلفی را در اختیار تبلیغدهندگان قرار میدهد که شما با استفاده از آنها میتوانید تبلیغات خود را بر اساس فاکتورهای متفاوتی همچون سن، جنسیت، اطلاعات دموگرافیک و نوع علایق افراد انتخاب کرده و ویدئوهای کانال خود را به کاربران هدف نشان دهید. این قابلیت به شما اجازه میدهد تا ویدئوهای خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که احتمالاً به حوزه فعالیت کانال شما علاقهمند بوده و شانس تبدیل شدن آنها به سابسکرایبرهای کانال بیشتر میباشد.
قراردادن فرصتهای کسب درآمد بیشتر در اختیار کاربران
جالب است بدانید که بسیاری از کاربران تنها به منظور افزایش درآمد از یوتیوب تبلیغات این شبکه را سفارش میدهند. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد؛ تبلیغات در یوتیوب فضایی را برای شما فراهم میکند که با استفاده از آن میتوانید تعداد سابسکرایبرهای کانال خود را افزایش دهید. افزایش تعداد دنبال کنندگان یعنی افزایش آمار بازدیدهای ویدئو، و افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب نیز به معنی باز شدن راههای مختلف کسب درآمد از یوتیوب میباشد. گزینههایی که در بخش بعدی این مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
انواع مدلهای درآمدی از یوتیوب
بی دلیل نیست که حتی در کشور خودمان میبینیم افرادی را که ماهها تلاش و صرف هزینههای مختلف را به جان میخرند تا کانال یوتیوب خود را توسعه دهند. یوتیوب گزینههای کسب درآمد مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار داده و با توجه به تفاوت قیمتی دلار و ریال، کسب درآمد از یوتیوب یکی از بهترین گزینهها برای درآمدزایی برای کاربران ایرانی میباشد. در ادامه به برخی از رایجترین مدلهای درآمدی یوتیوب میپردازیم.
- نمایش تبلیغات بر روی ویدئوها: کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات بر روی ویدئوها که به عنوان آشناترین مدل کسب درآمد از یوتیوب شناخته میشود؛ این امکان را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم میکند تا با نمایش تبلیغات بر روی ویدئوهای خود، از یوتیوب درآمد داشته باشند.
- تهیه ویدئوهای اسپانسرشیپ: در این مدل درآمدی برندهای مختلف و یا حتی سایر کانالهای یوتیوب مبلغ مشخصی را به شما پرداخت کرده و شما نیز در ازای این مبلغ، بخشی از محتوای ویدئو خود را به تبلیغ آن برند و یا کانال یوتیوب اختصاص میدهید. توجه داشته باشید این مبلغ کاملاً توافقی بوده و با توجه به میزان بزرگی کانال شما و نرخ اینگیجمنتی که ویدئوهایتان دارند مشخص میشود.
- افیلیت مارکتینگ: در این مورد کسبوکارهای مختلف لینک خرید محصولات و یا خدمات خود را در اختیار شما قرار داده و شما نیز میتوانید این لینکها را در بخشهایی همچون دیسکریپشن ویدئوهای خود قرار دهید. هر زمان که مخاطبان با استفاده از این لینکها سفارش خود را تکمیل کنند؛ درصدی از فروش به شما تعلق میگیرد. درست است که این مدل هنوز چندان در کشور ما جا نیفتاده است؛ اما در حال حاضر برندهایی همچون دیجیکالا این قابلیت را برای کاربران فراهم کرداند.
- فروش مستقیم کالا یا خدمات: بسیاری از یوتیوبرهای معروف در کنار تبلیغ برای دیگران، برند خود را ساخته و برای آن نیز تبلیغ میکنند. در این مورد شما میتوانید از پتانسیل مخاطبان کانال خود استفاده کرده و با توجه به نیاز و علایق آنها محصولات و یا خدماتی را برایشان در نظر بگیرید.
چگونه تبلیغات هدفمندی طراحی کنیم؟
طراحی تبلیغات هدفمند در یوتیوب ترکیبی از خلاقیت، داشتن استراتژی و شناخت مخاطبان هدف میباشد که در نهایت میتواند تأثیر تبلیغات شما را بیشتر کرده و افراد بیشتری را برای سابسکرایب کردن کانال شما قانع کند. در ادامه این مطالب ترفندهایی را به شما معرفی میکنیم که میتوانید از آنها برای گرفتن نتیجه بهتر از تبلیغات یوتیوب خود استفاده کنید.
1. به خوبی مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
شناخت مخاطبانی که قصد دارید آنها را برای تبلیغات خود هدف گرفته و ویدئوهای کانال خود را به آنها نشان دهید؛ از مهمترین فاکتورهایی میباشد که باید توجه ویژهای به آن داشته باشید. مشخص کردن مواردی همچون سن، جنست، لوکیشن محل زندگی و مهمتر از همه این موارد، هماهنگ بودن علایق مخاطبان هدف با محتوای کانال شما از جمله اقداماتی است که در این مرحله باید آنها را انجام دهید.
2. تایتل و تامنیل جذابی برای ویدئوهای خود داشته باشید
تایتل و تامنیل بخشهای مهمی از ویدئو شما هستند که مخاطبان به محض دیدن ویدئو شما با آنها مواجه میشوند. بنابراین منطقی است که در این مورد مقداری وسواس را چاشنی کار کرده و از کلمات و تصاویری در این مورد استفاده کنید که در همان وهله اول به خوبی توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در واقع تایتل و تامنیل ویدئوهای شما باید به قدری جذاب باشند که دلیلی برای کلیک بر روی ویدئو به کاربران دهند.
3. استفاده از CTA قوی را فراموش نکنید
فرقی نمیکند اگر ویدئو جذابی داشته یا این که بهترین ایده را برای تایتل و تامنیل خود انتخاب کرده باشید. اگر نتوانید در آخر ویدئو کاربران را برای حرکت به سمت قدم بعدی قانع کنید؛ باید بگوییم که تبلیغات شما با شکست مواجه شده است. با توجه به هدفی که دارید؛ میتوانید در آخر ویدئو خود از یک CTA قوی استفاده کنید تا کاربر را تشویق به انجام کار دیگری کنید. به عنوان مثال اگر هدف تبلیغات شما این است که تعداد اعضا کانال خود را افزایش دهید؛ میتوانید در انتهای ویدئو خود از مخاطبان درخواست کنید که اگر محتوای ویدئو شما را دوست داشتند؛ میتوانند برای مشاهده ویدئوهای مشابه کانال شما را سابسکرایب کنند.