ویژگیهای جدید خودرو مرسدس AMG GT63 پلاگین هیبریدی 2025
به گزارش رسانه مدیاتی، مرسدس AMG در نهایت به این نتیجه رسیده است که 577 اسب بخار کوپه GT63 کافی نیست. در این مطلب با پرفورمنس جدید مرسدس-AMG GT63 S E 2025 آشنا شوید که از پیشرانه هیبریدی V-8 خود، 805 اسب بخار قدرت تولید میکند. مدل جدید E Performance که در شانگهای در طول آخر هفته مسابقه فرمول 1 رونمایی شد، دارای تنظیمات هیبریدی است که از فناوری استفاده شده در برترین خودروهای مسابقهای جهان الهام گرفته است. همین پیشرانه قبلاً در کانورتیبل SL63 ظاهر شده بود.
Hi-Po Hybrid
سیستم E Performance یک موتور 4.0 لیتری V-8 توئین توربوشارژ 603 اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی در پشت جفت میکند. موتور الکترونیکی سنکرون 201 اسب بخار قدرت تولید میکند که آن را از طریق گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل به چرخها میفرستد. موتور الکترونیکی همچنین میتواند نیروی خود را در صورت لزوم برای کشش بیشتر به چرخهای جلو بفرستد. سیستم هیبریدی در مجموع 1047 پوند فوت گشتاور تولید میکند.
تغذیه e-motor، یک باتری سبک وزن 6.1 کیلووات ساعتی مخصوص AMG است که بالای محور عقب قرار دارد و دارای یک سیستم خنککننده مستقیم است که مایع خاصی را به اطراف هر یک از سلولها میفرستد تا دمای ثابتی داشته باشد و عملکرد باتری را بهبود بخشد. مرسدس ادعا میکند که خنککنندهای که تولید کرده است، میتواند انرژی حرارتی بیشتری نسبت به سیستمهای مبتنی بر آب ذخیره کند و ظرفیت گرمایی آن دو تا سه برابر بیشتر است. این بسته با یک شارژر AC داخلی 3.7 کیلوواتی شارژ میشود.
مرسدس مدعی است که E Performance در 2.7 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت میرسد. هشت حالت مختلف رانندگی شامل تنظیمات تمام الکتریکی، Sport، Sport+ و Race وجود دارد. AMG هیبریدی همچنین دارای چهار سطح بازسازی برای باتری است، از جمله حالتی که شبیه به رانندگی با یک پدال در خودروهای برقی است.
موارد فنی بیشتر
مرسدس در آیرودینامیک AMG GT63 S E Performance تجدید نظر کرد و یک عنصر کربنی جدید در زیر بدنه جلوتر از موتور اضافه کرد. این قطعه زمانی که خودرو به سرعت 50 مایل در ساعت میرسد، تقریباً 1.6 اینچ پایین میآید و یک افکت ونچوری ایجاد میکند که خودرو را به سمت پایین میکشد و در قسمت جلویی، بالابری را کاهش میدهد. E Performance همچنین به یک اسپویلر عقب جمعشونده مجهز شده است که با سرعت بیش از 50 مایل در ساعت افزایش مییابد و میتواند در بین پنج زاویه مختلف برای بهبود پایداری یا به حداقل رساندن نیروی کشش تغییر کند.
E Performance به طور استاندارد با کنترل سواری فعال AMG عرضه میشود که از هیدرولیک فعال به جای میلههای ضد غلت مکانیکی استفاده میکند که در ارتباط با دمپرهای تطبیقی کار میکنند – هر کدام دارای دو اتصال هیدرولیک هستند – که همه به هم متصل هستند. مرسدس میگوید که این سیستم اجازه میدهد تا سرعت چرخش بسیار گستردهای داشته باشد و در عین حال حرکات غلتشی را کاهش دهد، بنابراین AMG میتواند به راحتی بین رانندگی راحت روزانه و هندلینگ ورزشی جابجا شود. فرمان چرخهای عقب نیز استاندارد است، که باعث میشود خودروی اسپرت در پیچهای پرسرعت پایدارتر و در فضاهای تنگ چابکتر باشد.
بیشتر بخوانید: خودروهای پرنده چین با فناوری EV آماده پرواز هستند
تغییرات بصری جزئی هستند، که شامل یک پورت شارژ در عقب، یک نشان قرمز “GT 63 S”، دو لوله اگزوز ذوزنقهای شکل و نشان “E Performance” در گلگیرهای جلو میشوند. چرخهای 10 پره و 20 اینچی با رنگ خاکستری تانتالیوم به صورت استاندارد و سایر طرحهای 20 و 21 اینچی موجود هستند. پشت چرخها کالیپرهای جلو ثابت شش پیستونی برنزی و کالیپرهای عقب شناور تک پیستونی قرار دارند. این دیسکها را روی دیسکهای ترمز کربن سرامیکی که 16.5 اینچ در جلو و 15.0 اینچ در عقب هستند، میبندند.
در داخل نیز تغییرات زیادی صورت نگرفته است، صندلیهای اسپرت AMG با قابلیت تنظیم برقی که به صورت استاندارد تعبیه شدهاند و دارای عملکرد ماساژ هستند و انواع روکشهای چرم و میکروفایبر را میتوان انتخاب کرد. در ایالات متحده، مرسدس همچنین برنامه Manufaktur Signature را راهاندازی میکند که گزینههای رنگ منحصر به فرد، چرم ناپا با روکش الماسی در سراسر کابین و فرمان دست دوخته را ارائه میدهد.
GT63 S E Performance در اواخر سال 2024 به نمایندگیها در ایالات متحده خواهد رسید. مرسدس هنوز قیمتی را اعلام نکرده است، اما ارزان هم نخواهد بود. قیمت GT63 استاندارد از 177,050 دلار شروع میشود، بنابراین شرط میبندیم مدل جدید E Performance از 200 هزار دلار شروع شود.