مایکروسافت با یک میلیون دلار کاربران را به سمت خود میکشد
به گزارش مدیاتی:شرکت مایکروسافت با راهاندازی کمپینهای جذاب و پاداشهای وسوسهانگیز، تلاش میکند تا کاربران را به اکوسیستم گستردهی خود جذب کند. یکی از این کمپینها، قرعهکشی بزرگ یک میلیون دلاری است که در آن کاربران با انجام فعالیتهای روزمرهی آنلاین شانس خود را برای برنده شدن این جایزه بزرگ امتحان میکنند.
Microsoft Rewards: بیشتر از یک برنامه پاداش
در قلب این استراتژی، برنامهی Microsoft Rewards قرار دارد. این برنامه به کاربران امکان میدهد با استفاده از محصولات و سرویسهای مایکروسافت مانند بینگ، اج، ایکسباکس و فروشگاه مایکروسافت، امتیاز کسب کنند. این امتیازها قابل تبدیل به طیف وسیعی از پاداشها از جمله کارتهای هدیه، اشتراکهای ایکسباکس گیم پس، و حتی پول نقد هستند. اما مزایای Microsoft Rewards فراتر از پاداشهای مالی است. با شرکت در این برنامه، کاربران به صورت غیرمستقیم به سازمانهای خیریهای مانند صندوق جهانی حیاتوحش و یونیسف نیز کمک میکنند.
جنگ بر سر موتورهای جستجو و مرورگرها
یکی از اهداف اصلی مایکروسافت از راهاندازی این کمپینها، افزایش سهم بازار در حوزههای جستوجو و مرورگرهای وب است. با تشویق کاربران به استفاده از بینگ بهجای گوگل و اج بهجای کروم، مایکروسافت تلاش میکند تا جایگاه خود را در این بازار رقابتی تقویت کند. علاوه بر این، مایکروسافت با ارائه پاداشهای جذاب برای بازیهای ایکسباکس و خرید از فروشگاه مایکروسافت، به دنبال افزایش درآمد خود از این بخشها نیز هست.
چگونه در این قرعهکشی شرکت کنیم؟
شرکت در این قرعهکشی بسیار ساده است. تنها کافیست یک حساب کاربری مایکروسافت داشته باشید و سپس با استفاده از محصولات و سرویسهای ذکر شده، امتیاز کسب کنید. هرچه فعالیت شما در این اکوسیستم بیشتر باشد، شانس شما برای برنده شدن نیز بیشتر خواهد شد.
چرا مایکروسافت به این روش روی آورده است؟
استفاده از پاداشها و بازیسازی (Gamification) در بازاریابی، روشی اثبات شده برای جذب و حفظ مشتریان است. مایکروسافت با تبدیل استفاده از محصولات خود به یک بازی هیجانانگیز، کاربران را تشویق میکند تا به صورت مداوم از این محصولات استفاده کنند و به این ترتیب به اکوسیستم مایکروسافت وفادار بمانند.
کمپین یک میلیون دلاری مایکروسافت نشاندهندهی تلاش این شرکت برای نوآوری و ارائه خدمات بهتر به کاربران است. با این حال، این کمپین تنها بخشی از یک استراتژی بزرگتر است. مایکروسافت با سرمایهگذاری بر روی توسعهی محصولات و سرویسهای جذاب و ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه، به دنبال تغییر عادات کاربران و کسب سهم بیشتری از بازار است.