لوگوی جدید توییتر، X جای پرنده را پر کرد

ایلان ماسک لوگوی توییتر را به X تغییر داد (لوگوی جدید توییتر)

این میلیاردر فناوری، تصویر پرنده آبی شرکت توئیتر را با “X” جایگزین کرد، اصطلاحی برای آنچه او به عنوان “اپلیکیشن همه چیز” توصیف می‌کند.

ایلان ماسک از زمانی که پاییز گذشته کنترل شرکت رسانه‌های اجتماعی را در دست گرفت، یکی از قابل مشاهده‌ترین تغییرات را در توییتر انجام داده است: جایگزینی لوگوی پرنده معروف آن.

آقای ماسک در توییتی در اوایل صبح یکشنبه گفت که “به زودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد.” حدود 24 ساعت بعد، یک X سبک و سیاه و سفید به جای لوگوی آبی پرنده در وب سایت شرکت ظاهر شد.

حساب‌های شرکتی توییتر نیز نام تجاری جدیدی را اتخاذ کردند که یک شبه در کنار دفتر مرکزی شرکت در سانفرانسیسکو پیش‌بینی شد. “چراغ‌ها، دوربین، همگی ایکس!” لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی توییتر، عکسی از ساختمان را در سایت پست کرد.

تغییر لوگوی توئیتر به X

لوگوی “X” اصطلاحی است برای چیزی که آقای ماسک آن را به عنوان “برنامه همه چیز” توصیف می‌کند که می‌تواند رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های فوری و خدمات پرداخت را مانند برنامه محبوب چینی WeChat ترکیب کند.

ایلان ماسک گفته است که خرید توییتر «تسریع کننده‌ای برای ایجاد X» است و نهاد شرکتی که او برای خرید و کنترل توییتر ایجاد کرده، X Holdings نام دارد.

وی همچنین اوایل یکشنبه در یک پخش زنده صوتی توییتر صحبت کرد و گفت که در حال تغییر لوگوی توییتر است. او گفت:”این کار باید خیلی وقت پیش انجام می‌شد.”

چند ساعت بعد، ایلان ماسک در ایمیلی به کارمندان توییتر گفت که “ما واقعاً در حال تغییر پرنده به X هستیم و این آخرین پیام من از یک ایمیل توییتری است.”

ایلان ماسک موانع کمی برای ایجاد چنین تغییراتی در شرکت پس از خصوصی کردن آن به عنوان بخشی از خرید شرکت دارد. اما او همچنان می‌تواند با مقاومت بانک‌هایی که میلیاردها دلار به او وام داده‌اند و سرمایه‌گذاران خصوصی که او در این معامله آورده است، مواجه شود، که می‌توانند نگرانی‌هایی را در مورد کنار گذاشتن یکی از قابل مشاهده‌ترین دارایی‌های توییتر ایجاد کنند.

این شرکت در بحبوحه خروج مدیران فروش و نگرانی از اینکه سایت بیشتر مستعد محتوای مشکل‌ساز شده بود، درآمد تبلیغاتی خود را کاهش داد. اکنون با یک رقیب با بودجه خوب در Threads روبرو است، سرویسی که اخیراً از طرف متا، مالک فیس‌بوک معرفی شده است. توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آقای ماسک علاقه زیادی به حرف X داشته است. در سال 1999، او یک بانک آنلاین X.com را تأسیس کرد و بعداً آن را با یک استارت‌آپ دیگر ادغام کرد تا پی پال ایجاد کند. در سال 2017، او گفت که دامنه X.com را از PayPal دوباره خریداری کرده است.

آقای ماسک همیشه اظهارات عمومی خود را دنبال نکرده است، مانند زمانی که توییت کرد که این شرکت یک شورای نظارت بر محتوا ایجاد خواهد کرد تا قضاوت کند که چه نوع سخنرانی در سایت قابل قبول است.

اما او در تغییر رویه‌های خاص توییتر، مانند پایان دادن به راستی‌آزمایی رایگان حساب‌های کاربران برجسته، که با علامت چک سفید و آبی مشخص می‌شود، و به جای آن از کاربران هزینه اشتراک برای علامت چک دریافت می‌کند، تلاش کرده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید