پایان کار اپلیکیشن مستقل زل (Zelle): راه‌های جایگزین برای استفاده از این سرویس پرداخت

به گزارش مدیاتی:تحولی بزرگ در دنیای پرداخت‌های آنی رخ داده است! اپلیکیشن مستقل Zelle به‌صورت رسمی تعطیل شده، اما خبر خوب این است که این سرویس محبوب پرداخت فوری کاملاً از بین نرفته است. اگر شما هم از کاربران پرتکرار Zelle هستید و نگران دسترسی به این سرویس هستید، جای نگرانی نیست – راه‌های جدیدی برای استفاده از آن وجود دارد.

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های بانکی همکار یا وبسایت Zelle به این سرویس دسترسی داشته باشید و همچنان از مزایای انتقال سریع پول بهره‌مند شوید. همچنین بررسی می‌کنیم که چرا Zelle تصمیم به حذف اپلیکیشن مستقل خود گرفت و این تغییر چه تأثیری بر تجربه کاربری شما خواهد داشت.

آیا آماده‌اید تا با روش‌های جدید استفاده از Zelle آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید!

Zelle دیگر به عنوان اپلیکیشن مستقل وجود ندارد – چگونه همچنان از آن استفاده کنیم؟

زل، سرویس محبوب انتقال وجه فرد به فرد، اپلیکیشن مستقل خود را روز سه‌شنبه تعطیل کرد، اما خود این سرویس از بین نرفته است.

زل سال گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داده بود که این اپلیکیشن تعطیل خواهد شد و توضیح داد که تنها 2 درصد از تراکنش‌ها از طریق اپلیکیشن آن انجام می‌شود. “اکثریت قریب به اتفاق” 151 میلیون کاربر زل اکنون از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن بانک خود به این سرویس دسترسی پیدا می‌کنند و این روند تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

زل در اطلاعیه خود اعلام کرد که کاربران متأثر که از اپلیکیشن زل استفاده می‌کردند، قبل از تعطیلی این هفته، از طریق ایمیل‌های مختلف و اعلان‌های درون برنامه‌ای، پیام‌هایی در مورد این تغییر دریافت کرده‌اند. این کاربران باید از طریق اپلیکیشن بانک یا اتحادیه اعتباری شرکت‌کننده خود، مجدداً ثبت‌نام کنند تا بتوانند به استفاده از خدمات زل ادامه دهند.

زل در سال 2017 راه‌اندازی شد و توسط حدود 30 بانک برای رقابت با اپلیکیشن‌های پرداخت موجود محبوب مانند ونمو (Venmo)، کش اپ (Cash App) و اپل پی (Apple Pay) ایجاد شد.

در آن زمان، زل اپلیکیشن خود را ایجاد کرد تا برای افرادی که بانک‌هایشان هنوز در آن شرکت نمی‌کردند، دسترسی فراهم کند. اما پذیرش این سرویس در طول هشت سال گذشته به شدت افزایش یافته و بیش از 2200 بانک و اتحادیه اعتباری از زل استفاده می‌کنند.

کاربران زل در سال 2024 بیش از 1 تریلیون دلار ارسال کردند و به گفته زل در یک بیانیه مطبوعاتی، این مبلغ “بیشترین پولی است که تا کنون توسط یک سرویس پرداخت فرد به فرد در یک سال ارسال شده است”.

پایان کار اپلیکیشن مستقل زل (Zelle): راه‌های جایگزین برای استفاده از این سرویس پرداخت

این شرکت اعلام کرد که رشد زل از سال 2017 “گواهی بر نقش ارزشمند این سرویس و تقاضای مصرف‌کنندگان ملی برای روشی برای ارسال و دریافت وجه از افرادی است که می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند، مستقیماً از حساب‌های بانکی بیمه شده و تحت نظارت آنها”.

اما سال گذشته، دفتر حمایت مالی مصرف‌کنندگان (CFPB) به ریاست جو بایدن، رئیس جمهور سابق، علیه سه بانک بزرگ کشور و اپراتور زل به دلیل “اجازه دادن به رشد کلاهبرداری” در این سرویس شکایت کرد.

CFPB ادعا کرد که در نتیجه، صدها هزار مشتری جی‌پی مورگان چیس، بانک آمریکا و ولز فارگو از زمان راه‌اندازی زل در هفت سال پیش، بیش از 870 میلیون دلار ضرر کرده‌اند. (زل این شکایت را “بی‌اساس” خواند.)

این دادخواست در ماه مارس و در میان تغییرات گسترده‌تر در CFPB که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور دستور داده شده بود، لغو شد

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید