کشف اسپری بینی که می‌تواند ۴۸ ساعت از ابتلا به کرونا جلوگیری کند

0

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد محققان انگلیسی اسپری بینی کشف کردند که می‌تواند تا ۲ روز از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری کند.

اسپری بینی که می‌تواند ۲ روز از ابتلا به کرونا جلوگیری کند

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که محققان انگلیسی توانستند یک اسپری بینی کشف کنند که می‌تواند تا دو روز از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری کند. گفته می‌شود که این اسپری به زودی برای فروش به بازار عرضه خواهد شد. پژوهشگران برای تولید این اسپری بینی از مواد شیمایی استفاده کردند که استفاده کردن از آن برای انسان‌ها عوارضی به همراه نخواهد داشت. علاوه بر آن آزمایش‌ها نشان دادند که این اسپری به ویروس کرونا اجازه نمی‌دهد که با سلول‌های انسانی پیوند ایجاد کند.

برای توضیح بیشتر باید گفت که این اسپری از دو ماده اصلی به نام کاراگینان و ژلان ساخته شده است که می‌تواند در دو علوم غذایی به عنوان تغلیظ کننده استفاده شوند. از آن جایی که این مواد به منظور استفاده انسانی تایید شده‌اند، توسعه‌کنندگان آن نیز ادعا کردند که پس از تایید مقامات مربوط، به سرعت آن را به بازار عرضه کنند.

یکی از محققان ارشد این پژوهش از دانشگاه بیرمنگام به نام دکتر ریچارد مواکز  اعلام کرده است که این اسپری  مذکور از محصولاتی ساخته شده است که در حال حاضر وارد بازار شده‌اند و از آن‌ها به منظور تولید موادغذایی و داروها استفاده می‌شود. این مسئله نشان می‌دهند که با همکاری شریکان مناسب می‌توان تولید انبوه را در چند هفته شروع کرد.

در این اسپری ماده ژلان وجود دارد. این ماده باعث می‌شود که اسپری هنگام استفاده به صورت مه منتشر شود و همه سطح داخلی بینی را پوشش دهد. این محصول زمانی که با ویروس SARS-CoV-۲ ، عامل ایجاد بیماری کرونا روبه‌رو می‌شود آن را محاصره می‌کند و با عمل بلع یا خالی کردن بینی آن را از بدن خارج می‌کند.

محققان می‌گویند که اسپری برای افرادی که در محیط‌های پرخطر فعالیت می‌کنند مانند محیط‌های درمانی، پرواز با هواپیما یا شرکت در کلاس‌های درس و… فایده‌های زیادی دارد و می‌تواند برای مدتی از بدن آن‌ها در برابر ابتلا به ویروس خطرناک کرونا محافظت کند.

در حقیقت این محققان می‌گویند که از این اسپری باید در محیط‌هایی با ریسک‌های بالا به همراه انجام اقداماتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک استفاده کرد. استعمال این اسپری به معنی محافظت کامل از این بیماری نیست اما می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد. در نهایت شستن مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک همچنان تاکید می‌شود.

بهترین روش های کاهش درد دندان