رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است کمپانی فیس بوک تصمیم گرفته است که برای دو بخش از محصولات پرطرفدار خود یعنی دو شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام تغییرات جدیدی را اجرا کند که در راستای خدمت کردن به جوانان است.
تصمیم گیری جدید فیس بوک در راستای خدمت به نوجوانان
گزارشهای اخیر نشان میدهد که کمپانی فیسبوک تصمیم گرفته است که برای دو مورد از محصولات محبوب خود یعنی دو شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک و اینستاگرام تغییراتی را اجرایی کند که در راستای خدمت به افراد جوانتر طراحی شده است.
در این راستا در حقیقت تغییرات جدید اشاره شده قرار است تا موجب شود تا تبلیغات برای نوجوانان مخاطب این شبکه تا حد زیادی کاهش پیدا کنند تا به نوعی از این افراد حفاظت شود.
با توجه به این تغییرات، تبلیغکنندگان دیگر نخواهند توانست تا از علاقهمندیهای کاربر استفاده کرده و بر اساس این علاقهمندیها تبلیغات خود را به مخاطبان نوجوان ارائه کنند.
شایان ذکر است که این موضوع به این معنی نیست که تبلیغات به صورت کامل متوقف خواهند شد و همچنان اطلاعات بسیار گستردهای ماند سن، جنیست و موقعیت مکانی مخاطبان برای تبلیغ کنندگان در دسترس خواهد بود.
با این حال استفاده از این اطلاعات برای شرکت ارائه دهنده تبلیغات با محدودیتهایی همراه خواهد بود که موجب میشود که مواردی حساس برای نوجوانان توسط وبسایتهای ثالث مورد استفاده قرار نگیرد.
این موارد علاوه بر فیسبوک بر روی اینستاگرام نیز اعمال خواهد شد و به این ترتیب کاربرانی که سن تعیین شده حساب کاربری آنها از 13 سال تا 16 سال است از این تبلیغات دور خواهند بود.
از سوی دیگر با رسیدن سن صاحب حساب کاربری به سن 16 سال، اکانت او در اینستاگرام به صورت خودکار به صورت شخصی درخواهد آمد که بر اساس اعلام رسمی اینستاگرام، در طول فرایند آزمایش این رویکرد، از میان هر 10 مخاطب 16 ساله، 8 نفر از این طرح استقبال کرده بودند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»