رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد سامسونگ در سال میلادی جاری ۳۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند کمتری تولید خواهد کرد.
کاهش نسبی تولیدات گوشیهای سامسونگ
رسانه کرهای مائیل بیزنس نیوز سه عامل رشد تورم و کاهش هزینه مصرفی، تداوم کمبود قطعات و جنگ در اوکراین را عامل کاهش تولید سامسونگ اعلام کرده است. انتظار میرود سامسونگ اهداف تولید همه دستگاههای خود از مدلهای رده پایین تا پرچمدار را تغییر دهد.
سامسونگ در ابتدا برای تولید ۳۱۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده بود اما جدیدترین تحولات، این غول فناوری کره جنوبی را وادار کرده است هدف تولیدش را به ۲۸۰ میلیون دستگاه تعدیل کند. با وجود رکوردشکنی درآمد سامسونگ در سه ماهه اول امسال و فروش ۷۳.۷ میلیون دستگاه در بازار جهانی، سامسونگ ناچار خواهد بود اهداف خود را بازبینی کند.
بر اساس گزارش وب سایت جی اس مارنا، سایر بازیگران بزرگ بازار نظیر اپل هم در حال کاهش تولید هستند و اپل می خواهد آیفون SE را ۲۰ درصد کمتر از هدف اولیه تولید کند.
این در حالی است که سامسونگ که از سال 2006 میلادی تاکنون به مدت ۱۶ سال متوالی رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را در اختیار دارد، به تازگی سری جدید تلویزیونهای Neo QLED، MICRO LED و Lifestyle خود را با قابلیتهایی همچون افزایش کیفیت صدا و تصویر، گزینههای متنوعتر ابعاد تلویزیون، لوازم جانبی شخصیسازی شده و… معرفی کرد.
تلویزیونهای سری Neo QLED 2022 پس از ارزیابیها و بررسیهای Carbon Trust تاییدیه کاهش کربن (CO2) را کسب کردند. Carbon Trust مجموعهای مستقل و تخصصی است که به سازمانها برای کاهش کربن مشاوره میدهد تا از محصولات آینده کربنزدایی شود. Carbon Trust همچنین تاییدیهها و گواهیهای زیستمحیطی به سازمانها و شرکتهای دخیل در زنجیره تامین محصولات اعطا میکند. تاییدیه کاهش CO2 این مجموعه، میزان ردپای کربن در یک محصول را نشان میدهد. برای این تاییدیه، میزان تولید شده گازهای گلخانهای (GHG) در کل چرخه عمر یک محصول طبق استانداردهای جهانی اندازهگیری و ارزیابی میشود.
امسال، 11 مدل از سری تلویزیون های 2022 سامسونگ با وزن کمتر و کاهش مصرف برق نسبت به نسلهای قبلی طراحی و عرضه شدند. این مدلها شامل سه مدل Neo QLED 8K، سه مدل Neo QLED 4K، دو مدل QLED، دو مدل تلویزیونهای Lifestyle و یک مدل از تلویزیونهای سری Crystal UHD سامسونگ میشود.
سامسونگ سالیان زیادی است که علاوه بر ساخت و ارائه محصولات نوآورانه، به اجرا و پیادهسازی فناوریهای زیست محیطی در تمامی محصولات خود اهتمام دارد. این سیاستها به عنوان بخشی از چشمانداز سامسونگ که «با هم برای فردا» نام دارد،گسترش پیدا کرده است. جیاچ هان، مدیر بخش لوازم خانگی سامسونگ در سخنرانی خود در نمایشگاه CES 2022 برای اولین بار بخشی از این رویکرد جدید سامسونگ را تشریح کرد که به تلاشهای این شرکت به عنوان بخشی از جامعه جهانی برای حفظ سیاره زمین و توسعه پایدار اختصاص دارد.
به عنوان بخشی از این برنامه و چشمانداز قرار است تا در سال جدید میزان استفاده از پلاستیکهای بازیافتی در نمایشگرهای سامسونگ حدود 30 برابر افزایش یابد. سامسونگ برنامههای متنوعی را برای گسترش استفاده از مواد بازیافتی در تمامی محصولات موبایل و لوازم خانگی خود تا سال 2025 طراحی کرده که بخشهایی از آن تاکنون معرفی شده است.
علاوه بر این سامسونگ راهکارهای متنوع و پایداری را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی محصولات در طی چرخه عمر آنها پیشبینی و طراحی کرده است. براین اساس «بستهبندی اکوی» تلویزیونهای سامسونگ در سری 2022 با 90 درصد جوهر کمتر و حذف بستهای فلزی در زمان تولید، ساخته شد.
این بستهبندیها به خریداران امکان میدهد تا آن را به وسیلهای کاربردی تبدیل کنند و از آن در خانه خود بهره ببرند. سامسونگ همچنین تمامی مدلهای 2022 تلویزیون خود را به کنترل از راه دور SolarCell مجهز کرد. این کنترلها به کمک پنل خورشیدی و بدون نیاز به باتری کار میکند.
مجموع اقدامات و راهکارهای زیست محیطی سامسونگ در بخش مانیتورهای این شرکت هم اجرا شده است. مانیتورهای با وضوح بالای سری S8 از رزین بازیافتی که از پلاستیکهای مناطق ساحلی اقیانوس بازیافت شده استفاده میکنند تا میزان زبالههای خطرناک دریایی کاهش یابد.
سئوکو یونگ، مدیر تیم تحقیق و توسعه بخش نمایشگرهای سامسونگ میگوید: «سامسونگ به عنوان شرکتی که 16 سال متوالی رهبری این بازار را در اختیار دارد، علاوه بر پیشرفتهای فناوری بر روی موضوعاتی مانند ارتقا زندگی انسانها و حفظ محیط زیست متمرکز است. در این راه نیز سامسونگ به منظور رسیدن به چشمانداز «سبز» خود به اجرا و پیادهسازی راهکارهای نوآورانه و سازگار با محیط زیست ادامه میدهد.»