یکی از مسئولان بلندپایه شرکت آلمانی آئودی اعلام کرد این شرکت خودروسازی ساخت خودروهای که از سوخت فسیلی استفاده میکنند را به تدریج کنار گذاشته و از سال 2033 به بعد فقط خودروی برقی تولید خواهد کرد.
«بالبیر سینگ دیلون»، رئیس کارخانجات آئودی در هند در پاسخ به سوالاتی که در زمینه مشکل آتش گرفتن خودروها به خاطر وجود مشکل در باتری گفت تمام قطعات به کار رفته در ساخت باتری به صورت مجزا وارد شرکت شده و باتری توسط متخصصان حرفهای و با در نظر گرفتن دو فاکتور بسیار مهم «ایمنی» و «کیفیت» ساخته میشوند.
از سوی دیگر شرکت جنرال موتورز هم موافقتنامههایی با تامینکنندگان قطعات امضا کرده و برنامهی خود برای ساخت یک میلیون خودروی برقی تا سال 2025 را اعلام کرده است. اخیرا این شرکت برای تامین مواد خام ساخت باتریهای خودروهای برقی وارد همکاری چندساله با دو شرکت LG Cheem Ltd و Livent Corp شده است. در توافقهای جدید جنرال موتورز تمام مواد لازم برای ساخت باتری از جمله لیتیوم، نیکل، کوبالت و مواد فعال کاتد را از دو شرکت ذکر شده تامین خواهد کرد.
دولت امریکا با حمایتهای مالی خرد و کلان خودروسازان را تشویق به تولید گستردهتر خودروهای برقی میکند و از این روز شاهد تلاش مضاعف آنها برای تامین گسترده مواد اولیه برای ساخت باتری هستند.
شرکت LG Chem تعهد داده که از نیمه دوم سال 2022 تا سال 2030، بیش از 968000 تن کاتد برای ساخت حدودا 5 میلیون باتری برای جنرال موتورز تامین نماید.
طبق اظهارت این شرکت ماده کاتد، که از نیکل فرآوری شده، لیتیوم و سایر مواد ساخته میشود، 40 درصد از هزینه سلولهای باتری را به خود اختصاص میدهد.
ضمنا این شرکت لیتیوم هیدروکسید مخصوص باتری را طی شش سال (از سال 2025 به بعد) از شرکت Livent تامین خواهد کرد.
در هر دو موافقتنامه ذکر شده که شرکتهای تامینکننده باید پروسه ساخت باتریها را در خاک امریکا انجام دهند.
اخبار توافقنامههای جنرال موتورز یک هفته بعد از انتشار خبر همکاری شرکت فورد با شرکت چینی CATL برای وارد کردن باتریهای لیتیوم-یونی ارزان منتشر شد. فورد اعلام کرده توافقنامههای مختلفی که منعقد کرده بیش از 70 درصد از مواد مورد نیاز برای ساخت 2 میلیون خودروی برقی تا سال 2026 را تامین خواهند کرد.