مراقب نسخه های مشابه کوروش کمپانی بازار خودرو باشید!
به گزارش رسانه مدیاتی، طی روزهای گذشته، شاهد انتشار خبر کلاهبرداری کوروش کمپانی در بازار موبایل بودیم. این شرکت با وعده فروش آیفون بیست میلیون تومانی، سرمایههای بسیاری را جذب و سپس اقدام به کلاهبرداری کرد. روش کوروش کمپانی برای کلاهبرداری از مالباختگان، ترفند پانزی بود که در صفحات اجتماعی مدیاتی به آن پرداختهایم. با این حال بازار موبایل تنها بازاری نیست که امکان کلاهبرداری پانزی در آن وجود دارد. شرایط عجیب بازار خودرو نیز زمینه لازم را برای کلاهبرداری فراهم میکند.
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به موضوع کلاهبرداری کوروش کمپانی و جذابیتهای همزمان دو بازار موبایل و خودرو برای سودجویان پرداخته است. اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش در دیجیاتو به تجمع مالباختگان یک شرکت لیزینگ خودرو در تاکستان قزوین پرداختیم. این تجمع با تیراندازی مدیران شرکت لیزینگ به خشونت کشیده شد. براساس گزارشهای کاربران در سایر رسانهها، تعداد شکایات کاربران از شرکتهای لیزینگ درحال گسترش است؛ موضوعی که نشان میدهد هزاران کوروش کمپانی کوچک در بستر بازار متلاطم خودرو شکل گرفتهاند.
کوروش کمپانی بازار خودرو چگونه شکل گرفت؟
سیاستگذاران بازار خودرو طی چندسال گذشته، شرایطی انحصاری و بسته را ایجاد کردهاند که تنها روزنه آن، واردات خودرو است. این روزنه نیز بسیار کوچک است و اکثر مشتریان توانایی استفاده از آن را ندارند. بنابراین بستر لازم برای کلاهبرداری از مصرفکنندگان با فروش رؤیا فراهم شده است. بسیاری از شرکتهای مشابه کوروش کمپانی در بازار خودرو با وعده تحویل اتومبیل ارزانقیمت با اقساط بلندمدت به مردم، سرمایههای فراوانی را جذب کردهاند.
بیشتر بخوانید: تمام تبلیغ کنندگان کوروش کمپانی مسئولیت حقوقی دارند
از سوی دیگر مقررات سختگیرانه واردات خودرو و همچنین ثبتنام خودروهای وارداتی، موجب راهاندازی فرآیند فروش کد ملی شده است. عامل اصلی وقوع این مشکل، اختلاف قیمت قابلتوجه میان بهای رسمی و بازار خودروها است. درواقع سودجویان با ترفند کسب سود آسان، مشتریان را ترغیب به فروش کد ملی با مبلغی بین 250 الی 350 میلیون تومان میکنند. حال آنکه این کار غیرقانونی است و فروش کدملی برای ثبتنام خودرو تعهدات مالی و قانونی بسیاری را برای فرد فراهم میکند. درنتیجه کلاهبرداران بهراحتی مالک سود باد آورده میشوند، درحالیکه فرد فروشنده کدملی تبعات اصلی مشکلات را به دوش میکشد.
به هر صورت به نظر میرسد که مواردی از این قبیل، زنگ خطر کلاهبرداریها در حوزه خودرو را به صدا درآوردهاند. حال باید دید که سیاستگذاران به این هشدارها توجه دارند یا خیر. بااینحال همانند دیگر رسانهها، وظیفه ما آگاهیرسانی به مصرفکنندگان است. در شرایطی که بازار خودرو در وضعیت تلاطم کامل قرار دارد، فریب وعده سود آسان و بادآورده را نخورید و خود را در دام کلاهبرداریهای میلیاردی قرار ندهید.
این چیزی هست که نباید اخطار داده بشه !
بلکه بر میگرده به عقل و شعور مردم !
اون که عقل و شعور داشته باشه ، وقتی ببینه یه آیفون که نزدیک به صد میلیون داره 20 میل فروش میره صددرصد یه جای کار میلنگه !
تو بحث ماشین هم همینه !
اون که عقل و شعور داشته باشه اصلا نباید سمت این چیزا بره !
یه مثال باحال ! چند دهه پیش شیر تو آلمان گرون شد کد مردم با هم یکی ((((((((((((( در حقیقت اتحاد ، متحد شدن ))))))))))))))) شدن نخریدن دولت از گرون کردن عقب نشینی کرد !
متحد شدن ! اتحاد ! چیزی که متاسفانه بین ما مردم نیس اصلا !
دوست عزیزم ( من ایرانی هستم)
اتحاد بین مردم ایران وجود داره و هست. اما بنا به دلایل کاملا مشخصی بعضیا نمیخوان وجود داشته باشه !
اینکه در خارج از کشور مردم برای خیلی از مسائل به قول شما متحد میشن، بنظرم چند دلیل داره:
اول اینکه، دولت ها (سیاست دولت ها) خارجی تفرقه بنداز و حکومت کن نیست.
دوم. دوول خارجی با سیاست فریب سعی در گمراه کردن مردم ندارن. سیاست فریب و تفرقه دوول خارجی در خارج مرزهاشون برای منافع کشورشون، اجرا میشه و منافع مردم و کشورشون اولویت دولت ها و نظام های خارجی است.
سوم. اساس شکل گیری نظام سیاسی و حزبی درون کشورهای خارجی حتی صنف ها و سندیکاها، ( اتحاد) هست. تشکل ها و گروه های کوچک با تقویت اتحاد شکل میگرن و هسته این اتحاد هرچقدر بزرگ تر باشه، صنف، سندیکا، حزب و دولت و نظام متحدتر و قوی تری شکل میگیره.
حالا شما موارد بالایی رو که به ذهنم رسید و میدونستم و گفتم (ممکنه خیلی چیزها رو نگفته باشم) رو با کشور خودمون مقایسه کنین.
شخصا معتقدم فریب و گمراهی مردم جزء اساسی سیاست های داخلی و خارجی نظام و حاکمیت کشور ماست.
آره تو که خیلی ایرانی هستی! فقط این متدها که همه چی تقصیر مردمه خیلی وفته سوخته!!! تو یه فکری بحال عقل و شعور خودت بکن :))