افزایش قیمت پژو پارس در آینده نزدیک، راهی ساده برای جبران زیان انبوه ایران خودرو
به گزارش رسانه مدیاتی، پژو پارس یکی از خودروهای خبرساز ایران طی چند ماه اخیر بوده است. در ابتدا اعلام شد که تولید این خودرو متوقف میشود اما مدتی پیش، معاون وزارت صمت از تولید پژو پارس با استاندارد 85گانه در سال جدید خبر داد؛ موضوعی که میتواند افزایش قیمت پژو پارس را بههمراه داشته باشد.
نخست ایران خودرو اعلام کرد که تولید پژو پارس را متوقف میکند و به جای آن سورن پلاس XU7P را به تولید خواهد رساند. پس از آن ایران خودرو سعی کرد با انتشار طرحهای تبدیل مختلف، متقاضیان خرید پژو پارس را به خرید گزینه جایگزین، یعنی سورن پلاس ترغیب کند. با این حال، مشتریان نسبت به این تغییر روی خوش نشان ندادند، چرا که فاصله قیمت پژو پارس و سورن پلاس XU7P بیش از صد میلیون تومان بود. آنها اتومبیل ثبت نامی و ارزان قیمت خودشان را میخواستند.
پس از یک دوره کشاکش، ایران خودرو و وزارت صمت تصمیم گرفتند تولید پارس را در سال آینده نیز ادامه دهند. البته این خودرو با استانداردهای 85 گانه به تولید خواهد رسید. این موضوع به سادگی قیمت پژو پارس را افزایش میدهد.
افزایش قیمت پژو پارس، راهی برای سودآوری
بحث و گمانهزنیها در مورد افزایش پژو پارس پس از اعمال استانداردهای 85 گانه، با انتشار آمار زیان چشمگیر ایران خودرو همراه شده است. گزارش تلفیقی عملکرد ایران خودرو در سال 1401، زیان انباشته 106 هزار میلیارد تومانی را در کارنامه این شرکت نشان میدهد. این زیان که تا به امروز بیشتر هم شده است، باعث شده تا ایران خودرو در شمول ماده 141 قانون تجارت قرار گیرد و خطر انحلال آن را تهدید کند. ایران خودرو در تلاش است تا از مسیر تجدید ارزیابی داراییها، زیانهای خود را کمتر از آمار واقعی نشان دهد. موضوعی که در این بین همچنان حل نشده باقی میماند، هزینههای جاری این شرکت شامل حقوق و دستمزدها به همراه هزینه تولید خودرو است.
بیشتر بخوانید: مراقب نسخه های مشابه کوروش کمپانی بازار خودرو باشید!
طبق صورتهای مالی 9 ماهه ایران خودرو، 15 هزار و 790 نفر در بخش تولید این شرکت فعالیت میکنند. ایران خودرو در این مدت دو هزار و 224 میلیارد تومان صرف دستمزد مستقیم و 10 هزار و 888 میلیارد تومان صرف دستمزد غیرمستقیم کرده است. با جمع دستمزد مستقیم و غیرمستقیم و تقسیم بر تعداد کارکنان تولیدی در 9 ماهه سال جاری، رقم 92 میلیون و 200 هزار تومان بهدست میآید. برای تهیه چنین دستمزدی، باید قیمت محصولات افزایش یابد.
از این رو ایران خودرو طی ماههای گذشته نسخههای ارتقا یافته از محصولات مختلف خود را روانه بازار کرده است که نسبت به مدلهای قبلی، اختلاف قیمت قابل توجهی داشتهاند. پس از ادامه تولید پژو پارس در سال 1403، این اتفاق برای سدان محبوب ایرانیها نیز رخ خواهد داد؛ بنابراین دیگر پژو پارس را با محدوده قیمت 300 الی 330 میلیون تومان نخواهیم دید.
انحصاری بودن هر چیزی ، نتیجه اش این میشه که شما کالاهایی که همه جای دنیا مردم به راحتی می خرند ، شما چندین برابر باید بخری !
ضرر و زیان یک شرکت رو از مردم بدبخت میگیرن ….
واقعا باورتون شده که شرکتهای خودرو سازی ایرانی ضرر میدن؟شرکتهایی که ماشینهای خود را چند برابر ارزش واقعی اونها میفروشن چطور ممکنه ضرر کنن؟توی کشور ما ضرر فقط ما مردم هستش.
تیتر جدید سایت ها و روزنامه ها فردای روزی که مردم همیشه در صحنه که خودشون که رو خیلی باهوش میدونن :
رئیس شرکت فلانی با پول ده میلیون نفر که قصد خرید ماشین داشتند به کانادا فرار کرد و در حال خرید عمارت چند میلیون دلاری خود می باشد !
:-/