هیروباکس محصول جدید ژاکت رونمایی شد.
به گزارش رسانه مدیاتی، نشست خبری معرفی هیروباکس محصول جدید ژاکت “با رونمایی از ژاکت نکست” روز سهشنبه 15 اسفندماه 1402 با سخنرانی وحید بهرامیان مدیرعامل ژاکت و امیر عصاری (مدیر توسعه کسب و کار و عضو هیئت مدیره ژاکت)، در دو بخش مسیر رشد و توسعه ژاکِت از ابتدا تا امروز با سخنرانی وحید بهرامیان ( مدیر عامل ژاکت) و معرفی ژاکت نکست و معرفی محصول جدید ژاکت، هیروباکس با سخنرانی امیر عصاری (مدیر توسعه کسب و کار ژاکت) برگزار گردید. راهبری این نشست بر عهده آرش پارساپور فعال حوزه رسانه بود. همچنین در این مراسم علی حاجی محمدی موسس ژاکت و بسیاری از مدیران و فعالان اکوسیستم استارتاپی و خبرنگاران رسانهای و فعالان و اینفلوئنسرهای تخصصی این حوزه در نشست خبری ژاکت حضور داشتند. این مطلب از رسانه مدیاتی را به سخنان بیان شده در این نشست و معرفی بیشتر هیروباکس اختصاص دادهایم.
در ابتدای این نشست، وحید بهرامیان به بررسی روند رشد ژاکت و هدف از آن، از سال 93 تا به الان پرداخت و گفت:
” در ژاکت به دنبال گرفتن سهم بیشتر از بازار محصولات دیجیتال هستیم و همین عامل هم باعث شد به فکر شکلگیری دپارتمان توسعه کسبوکار «ژاکت نکست» بیفتیم. ما در حال حاضر توانستهایم به بیش از 300 هزار کاربر فعال در راستای توسعه کسبوکار اینترنتی خدمات بدهیم و برای بیش از 100 نفر نیروی متخصص به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد درآمد کردهایم و بیش از 1500 توسعهدهنده وردپرس را در سراسر ایران آموزش دادهایم. راهاندازی و توسعه ژاکت سرویس به عنوان بازار خدمات آنلاین و راهاندازی و توسعه ژاکت آکادمی به عنوان ارائهدهنده آموزشهای مهارت محور و کاربردی در راستای توسعه کسبوکار اینترنتی هم بخش دیگری از فعالیتهای ما در این زمینه بوده است.”
در ادامه این رویداد وحید بهرامیان بیشتر درباره بستر این محصول توضیحاتی به پرسشگران ارائه داد:
” ژاکت نکست با دو محوریت اصلی خود یعنی تکمیل سبد محصولات ژاکت و سرمایهگذاری در حوزههای مرتبط فعالیت خود را از سال 1401 آغاز کرد و یکی از اهداف مهم ما سرمایهگذاری روی تیمهای مرتبط به حوزههای فعالیتمان است.”
در ادامه امیر عصاری، مدیر توسعه کسبوکار ژاکت، به معرفی ژاکت نکست پرداخت و گفت:
” در این مسیر ایدهها و کسبوکارهای مختلفی برای توسعه بازار ژاکت بررسی شد و در این بین دو محصول «کپی بن» و «هیروباکس» خروجی توسعهها و سرمایهگذاری ژاکت طی این دو سال بوده است. کپی بن یک سرویس کاملا آنلاین یون کیوب انکدر (ioncube encoder) به منظور رمزنگاری کدهای توسعه داده شده برنامهنویسان است که بیشتر با رویکرد پاسخ به نیاز توسعهدهندگان ژاکت ایجاد شده است.”
مدیر عامل ژاکت در ادامه اضافه کرد:
“ژاکت پس از موفقیت در راهاندازی مارکتپلیس محصولات مبتنی بر وب، به دنبال راهاندازی بستری برای طراحان دیجیتال بود به همین خاطر واحد ژاکتنکست راهاندازی شد و در نهایت هیروباکس، با ارزشگذاری 8 میلیارد تومانی به مجموعه ژاکت پیوست.”
طبق سخنان بهرامیان، هیروباکس تاکنون توانسته است نفوذ خوبی در جامعه هدف خود داشته باشد و به بیش از 13000 کاربر فعال خود، حدود یک میلیون و پانصد هزار درخواست فایل پرمیوم در فرمتهای مختلف گرافیکی، تصاویر حرفهای، وکتور، ui kit، ویدئو، موزیک و… را در دسترس کاربران خود قرار دهد.
در ادامه بخشی از سخنان بهرامیان درباره محدودیتهای موجود را میخوانید:
” با محدودیتهایی که وضع شد موجی سمت راهاندازی وبسایتها در کشور شکل گرفت؛ فعالان این حوزه به این نتیجه رسیدند که وبسایتها پایداری کسب و کارها را تضمین میکنند. اما از طرف دیگر این نگرانی را در بین فعالان این حوزه ایجاد کرده است که بعد از راهاندازی وبسایت و صرف هزینههای هنگفت اگر بالا آمدن آن با مشکل مواجه شود باید چه کاری انجام داد.”
مدیر توسعه کسب و کار ژاکت، امیر عصاری، همچنین افزود:
“محدودیتهای اخیر در بستر اینترنت برای همه ما مشکلآفرین بوده است و کاربران نیز از این موضوع مستثنی نیستند. وبسایتهای بسیاری از فعالان این حوزه پس از محدودیتهایی که رخ داد، به مشکل خورد و فعالان این حوزه مجبور شدند تا با حساسیتهای بیشتری پلاگین را برای وبسایتهای خود تهیه کنند. در نتیجه باید گفت این محدودیتهای اینترنتی تاثیرگذار بوده است اما بازار کسب و کارهای اینترنتی همواره به گونهای به تعادل میرسد و در حالی که این محدودیتهای اینترنتی ایجاد شد، اینستاگرام نیز فیلتر شد و مردم به سمت وبسایتها جذب شدند.”
علی حاجی محمدی، موسس ژاکت نیز در همین حیطه افزود:
” این محدودیتها ریسک سرمایهگذاری را بالا میبرد و سرمایهگذاران را برای سرمایهگذاری در این بستر نگران میکند. این محدودیتها چه بر بستر وب و یا شبکههای اجتماعی باشد، این تاثیر را در فرایند رشد استارتآپها خواهد داشت.”
هیروباکس چیست؟
خلاصه بگوییم، با وجود هیروباکس کاربران میتوانند به صورت نامحدود و بدون هیچگونه محدودیتی، با سرعت بالا به منابع فایلهای گرافیکی دسترسی داشته باشند. از جمله این منابع میتوانیم به فریپیک، انوتو، شاتراستوک، ادوبی استوک، Ui8.net، یلو ایمیج، Uplabs و… اشاره کنیم.
اکنون ژاکت روی چه تیمهایی سرمایهگذاری میکند و چگونه میتوانیم در آن سرمایهگذاری کنیم؟
بهرامیان اظهار داشت که این دپارتمان، پتانسیل لازم برای پذیرش ایدههای قابل سرمایهگذاری در حوزههای وردپرس، سوشال کامرس، هوش مصنوعی، فینتک، سامانه معاملاتی و… را دارد. دپارتمان ژاکت نکست، در دو مرحله بذری ( Seed-Stage ) و مرحله اولیه ( Early-Satage ) اقدام به سرمایهگذاری میکند. متقاضیان میتوانند از طریق سایت next.zhaket.com پروپوزالها و ایدههای خود را جهت بررسی ثبت کنند.
برخی از دستاوردهای ژاکت تاکنون
- ارائه خدمات به بیش از 300 هزار کاربر فعال در راستای توسعه کسب و کار اینترنتی
- ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای بیش از 100 نفر نیروی متخصص به طور مستقیم و غیر مستقیم و ایجاد درآمد مولد برای بیش از 1500 توسعه دهنده وردپرس در سراسر کشور ایران
- منتخب 3 دوره جشنواره وب ایران به عنوان بهترین مارکت اینترنتی ایران در سال های 95 و 96 و 97
- برگزاری رویدادهای حضوری و آنلاین مانند: وردپرس سامیت، دوسامیت، ژاکت دی، ویژن و …
- حمایت و خلق ارزش در وردپرس فارسی با کمک به توسعه بیش از 1000 محصول ایرانی وردپرسی منتشر شده در ژاکِت
- راهاندازی و توسعه ژاکت سرویس به عنوان بازار خدمات آنلاین
- راهاندازی و توسعه ژاکت آکادمی به عنوان ارائه دهنده آموزشهای مهارت محور و کاربردی در راستای توسعه کسب و کار اینترنتی