رسانه مدیاتی – کمپانی یوتیوب در ادامه رقابت با تیک تاک یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است تا به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts پول پرداخت کند.
صندوق 100 میلیارد دلاری یوتیوب
یوتیوب با انتشار یک پست وبلاگ اعلام کرده است که آمادگی تامین مالی سازندگان کلیپهای ویدیویی در سایت خود را دارد که دستورالعملهای این سرویس را دنبال میکنند نه فقط کسانی که دارای برنامه تبلیغاتی باشند.
گفته میشود این صندوق در ماههای آینده راهاندازی خواهد شد و امسال و سالهای آینده نیز به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد کرد. یوتیوب از طریق این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده که برای سرویس Shorts ویدیو میسازند و ویدیوهای آنها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت میکند. همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس شروع خواهد کرد.
تشکیل صندوق برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس Shorts، جدیدترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیتهای آنلاینی است که از موفقیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا کردند. کمپانی اسنپ نیز پاییز سال قبل صندوق جدیدی را برای پرداخت پول به افرادی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشتهاند راهاندازی کرده است. فیس بوک نیز تلاش کرده است تا ستارههای مجازی را جذب کند و علاوه بر کپیبرداری از قابلیتهای تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدیوهای کوتاهتر خود معرفی کرد.
یوتیوب که بخشی از گوگل به شمار میرود از مجربان تیک تاک را استخدام کرده است و با اعلام فعالیت صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری، قابلیتهای خود را توسعه می دهد تا تولید ویدیو برای سرویس Shorts را سادهتر کند. بخشی از موفقیت تیک تاک، راحتی ساخت ویدیو در تلفنهای هوشمند بوده است.
بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»
یوتیوب پیش از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تامین مالی تولیدکنندگان محتوا می پرداخت. این شرکت بیش از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می کند و باعث شکل گیری کسب و کاری شده که سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.
طبق گزارش بلومبرگ، الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدیوها در رده بالاتر، از سال ۲۰۱۲ زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است. ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ صندوق جدید را نخستین گام در شکل گیری مدل کسب و کار برای Shorts توصیف کرد.