رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است مایکروسافت از توافق برای خرید استارتاپ امنیت سایبری ریسک آی کیو (RiskIQ) به مبلغ نامعلوم خبر داد.
خرید یک شرکت امنیت سایبری توسط مایکروسافت
گزارشهای اخیر نشان میدهد این خرید جدید به مایکروسافت برای توسعه کسب و کار امنیتی خود که بسیار سریعتر از بخشهای دیگر رشد دارد، کمک میکند. مایکروسافت در ژانویه اعلام کرد بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد امنیتی در ۱۲ ماه گذشته داشته است که بیش از ۴۰ درصد رشد سال به سال نشان میدهد.
اریک دوئر، نایب رییس امنیت ابری مایکروسافت با انتشار یک پست وبلاگ اعلام کرد: «نرم افزار ایلومینیت شرکت ریسک آی کیو تهدیدها در همه جای فضای فناوری اطلاعات یک سازمان را جمع آوری می کند تا متخصصان امنیتی به حساسترین موارد بپردازند. این سیستم در سراسر سرویس ابری آزور مایکروسافت و سایر سرویسهای ابری مانند خدمات وب آمازون (AWS) کار می کند.»
مایکروسافت به تازگی با مسائل امنیتی شامل بهره برداری هکرها از حفره های امنیتی نسخه های نرم افزار ایمیل و تقویم اکسچنج سرور این شرکت روبه رو شده است. این غول نرم افزاری پس از این که هکرها سال گذشته به پایگاه داده شرکت سولار ویندز رخنه کردند، چندین شرکت را برای تقویت امکانات امنیتی خود خریداری کرد.
ماه میلادی گذشته نیز شرکت ReFirm Labs را خریداری کرد که متخصص تاب آوری اینترنت اشیاء است. نیاز به امنیت سازمانی بهتر اوایل ماه میلادی جاری در پی حمله هکرها به شرکت کاسیا دوباره بارز شد. اگرچه کاسیا تلاش کرد شدت این رویداد را کم اهمیت جلوه دهد اما شرکت امنیت سایبری هانترس برآورد کرد که هزاران شرکت کوچک در این حمله هدف قرار گرفتند.
در این راستا ریسک آی کیو در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و در سانفرانسیسکو مستقر است. این شرکت بیش از ۲۰۰ کارمند دارد و سرمایه گذارانش شامل باتری ونچرز و مس موچوآل ونچرز هستند.
یکی از رقیبانش شامل شرکت مایم کست است. ریسک آی کیو که با شرکت هایی مانند فیس بوک و سرویس پستی آمریکایی برای شناسایی نقاط ضعفشان در برابر حملات سایبری همکاری داشته است، علاوه بر نرم افزارش برای انتشار گزارش سالانه ای به نام اویل اینترنت مینت معروف است که به بررسی میزان فعالیت مخربی می پردازند که در ۶۰ ثانیه یا کمتر اتفاق می افتد.
مدتی قبل نیز بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش کرده بود مایکروسافت بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید شرکت ریسک آی کیو پرداخت خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»