رسانه مدیاتی – به نظر میرسد شبکه اجتماعی لینکدین که یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد است به زودی شاهد یک رقیب بزرگ برای آن خواهیم بود که به وسیله توییتر در حال پیاده سازی است.
توییتر در تلاش برای رقابت با لینکدین
توییتر به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا در چند هفته آینده یک شبکه اجتماعی جدید را ارائه کند که به صورت تخصصی روی کسب و کارها و تجارتها تمرکز دارند. این شبکه اجتماعی که با نام توییتر برای حرفهایها شناخته خواهد شد، قرار است تا کار خود را به صورت محدود شروع کرده و برای شروع با چند کسب و کار منتخب در آمریکا شروع به کار کند.
پس از مدتی اجرای آزمایشی گفته میشود تا این شبکه برای دسترسی عمومی آزاد شده و به کاربران در تمامی جهان اجازه ملحق شدن و فعالیت در این شبکه اجتماعی جدید را بدهد.
اطلاعات درباره این شبکه توسط یک فرد مشهور در زمینه افشای اطلاعات دنیای فناوری به نام آلساندرو پالوتزی منتشر شده است. پالوتزی در این زمینه اسکرین شاتهایی را منتشر کرده است که اطلاعات کلی این شبکه را نشان میدهد.
اطلاعات یاد شده شامل محتوایی مانند منوهای مورد انتظار در نسخههای موبایل و کامپیوترهای دسکتاپی هستند و گزینههایی مانند Get Started برای شروع به کار در این شبکه در آن قابل مشاهده هستند.
وقتی که کاربر ر روی این گزینه کلیک کند، به مرحله بعدی رفته و میتواند محدوده فعالیت کسب و کار خود را انتخاب کند که این امر در اطلاعات پروفایل عمومی آنها نمایش داده خواهد شد.
محدودههای فعالیت شامل گزینههای مانند خودروسازی، آموزش، میزبانی رهدادها، سرگرمی، هنر و حتی مدیریت کلوپهای شبانه نیز هستند که محدوده گستردهای از کسب و کارها را پوشش میدهند.
پس از این مرحله امکان انتخاب نوع حساب کاربری از میان تولید کننده محتوا یا کسب و کار قابل انتخاب خواهند بود. البته به نظر میرسد که بتوان در آینده بتوان این موارد را تغییر داد.
در حال حاضر مشخص نشده است که تا چه مدت شاهد فرایند آزمایشی این سیستم خواهیم بود ولی رقابت مستقیم توییتر برای حرفهایها میتواند موجب شود تا لیندکین نیز اقدام به ارائه قابلیتهای جدید کرده و از جایگاه خود به عنوان عضو برتر این رده از شبکههای اجتماعی دفاع کند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»