رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است تشان میدهد اتحادیه اروپا مهلت تصمیم گیری درباره ادغام یک استارت آپ آمریکایی در فیس بوک را تمدید کرده است.
مهلت ادغام فیسبوک و کاستومر تمدید شد
در این راستا گزارشها نشان میدهد رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا مهلت تصمیم گیری درباره فرایند ادغام استارت آپ «کاستومر» در فیس بوک را یک هفته به تأخیر انداختند و ۱۵ دسامبر اعلام کردند.
همچنین کاستومر یک سیستم پشتیبانی مشتری است که سرویسهایی سریع و شخصی سازی شده برای مشتریان فراهم میکند و برای این منظور تمام اطلاعات مورد نیاز کارمند سیستم پشتیبانی را در یک صفحه نشان میدهد.
اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری میلادی تحقیق وسیع درباره این ادغام آغاز کرد زیرا بیم آن دارد که چنین فرایندی به رقابت ضربه بزند و قدرت فیس بوک در بازار تبلیغات آنلاین را تقویت کند. فیس بوک اعلام کرده به طور کامل با این تحقیقات همکاری میکند.
این در حالی است که آخرین مهلت تصمیم گیری درباره فرایند ادغام نیز پس از درخواست فیس بوک برای فرصت زمانی بیشتر، تمدید شد. تمدید مهلت تصمیم گیری طی فصل تعطیلات تابستان معمول است زیرا پیدا کردن مشتری و رقبایی که بتوانند به سوالات درباره بازار پاسخ دهند، کار سختی است.
در این میان رگولاتور رقابت انگلیس نیز اعلام کرد درباره این فرایند ادغام تحقیق میکند. از سوی دیگر آلمان نیز مشغول انجام بررسیهایی است تا مشخص شود فیس بوک برای انجام چنین ادغامی نیازمند اجازه است یا خیر.
این در حالی است که مدتی قبل فیسبوک تصمیم گرفت که برای دو مورد از محصولات محبوب خود یعنی دو شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک و اینستاگرام تغییراتی را اجرایی کند که در راستای خدمت به افراد جوانتر طراحی شده است.
در حقیقت تغییرات جدید اشاره شده قرار است تا موجب شود تا تبلیغات برای نوجوانان مخاطب این شبکه تا حد زیادی کاهش پیدا کنند تا به نوعی از این افراد حفاظت شود.
با توجه به این تغییرات، تبلیغکنندگان دیگر نخواهند توانست تا از علاقهمندیهای کاربر استفاده کرده و بر اساس این علاقهمندیها تبلیغات خود را به مخاطبان نوجوان ارائه کنند.
شایان ذکر است که این موضوع به این معنی نیست که تبلیغات به صورت کامل متوقف خواهند شد و همچنان اطلاعات بسیار گستردهای ماند سن، جنیست و موقعیت مکانی مخاطبان برای تبلیغ کنندگان در دسترس خواهد بود.
با این حال استفاده از این اطلاعات برای شرکت ارائه دهنده تبلیغات با محدودیتهایی همراه خواهد بود که موجب میشود که مواردی حساس برای نوجوانان توسط وبسایتهای ثالث مورد استفاده قرار نگیرد.
این موارد علاوه بر فیسبوک بر روی اینستاگرام نیز اعمال خواهد شد و به این ترتیب کاربرانی که سن تعیین شده حساب کاربری آنها از 13 سال تا 16 سال است از این تبلیغات دور خواهند بود.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»