دسترسی کاربران آیفون آمریکایی به اینترنت ماهواره‌ای Starlink Direct to Cell

دسترسی کاربران آیفون آمریکایی به اینترنت ماهواره‌ای Starlink Direct to Cell

Starlink Direct to Cell: راهکاری نوین برای اتصال آیفون به اینترنت در آمریکا

به گزارش مدیاتی:T-Mobile، یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در ایالات متحده، اعلام کرده است که گوشی‌های آیفون اکنون می‌توانند از اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell استارلینک در این کشور استفاده کنند. این خبر برای کاربرانی که در مناطق دورافتاده با پوشش شبکه محدود یا بدون پوشش زندگی می‌کنند، بسیار مهم است.

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای: کاربران آیفون در آمریکا اکنون می‌توانند از طریق شبکه ماهواره‌ای Direct to Cell استارلینک به اینترنت متصل شوند.
اپراتور: T-Mobile این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرده است.
نحوه عملکرد: اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا مستقیماً به ماهواره‌های استارلینک متصل شوند و از این طریق به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
قابلیت‌های فعلی: در حال حاضر، این سرویس فقط امکان ارسال پیامک را فراهم می‌کند. تماس صوتی و انتقال داده در آینده اضافه خواهند شد.
گوشی‌های پشتیبانی شده: در ابتدا، تعدادی گوشی هوشمند اندرویدی برای آزمایش این شبکه فهرست شده بودند. اما اکنون آیفون با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 18.3 نیز به این لیست اضافه شده است.

مزایای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای:

دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده: اینترنت ماهواره‌ای به کاربران اجازه می‌دهد تا در مناطقی که پوشش شبکه تلفن همراه وجود ندارد، به اینترنت دسترسی داشته باشند.
ارتباط در شرایط اضطراری: در مواقعی که شبکه‌های تلفن همراه دچار اختلال می‌شوند، اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند به عنوان یک راه ارتباطی جایگزین مورد استفاده قرار گیرد.

دسترسی کاربران آیفون آمریکایی به اینترنت ماهواره‌ای Starlink Direct to Cell

آینده اینترنت ماهواره‌ای:

با توسعه فناوری‌های فضایی و افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک، انتظار می‌رود که کیفیت و سرعت اینترنت ماهواره‌ای بهبود یابد و قابلیت‌های بیشتری مانند تماس صوتی و انتقال داده نیز به آن اضافه شود. این امر می‌تواند انقلابی در نحوه دسترسی افراد به اینترنت در سراسر جهان ایجاد کند.

همکاری اپل، اسپیس‌ایکس و T-Mobile:

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل، اسپیس‌ایکس و T-Mobile به صورت مخفیانه برای افزودن پشتیبانی از Direct to Cell استارلینک در آیفون با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این همکاری نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری به طور فزاینده‌ای به اهمیت اینترنت ماهواره‌ای و پتانسیل آن برای آینده ارتباطات پی برده‌اند.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید