یکی از پرتکرارترین سوالات بعد از راهاندازی وب سایت این است که چگونه وبسایت خود را سئو کنیم؟ همانطور که میدانید هدف اصلی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل، دیده شدن در نتیایج و در نتیجه افزایش بازدید و درآمد از طریق سایت است. به همین دلیل تعداد افرادی که قصد راهاندازی کسب و کار آنلاین دارند، روز به روز در حال افزایش است. اما این نکته را مدنظر داشته باشید که رتبه یک گوگل شدن، منوط به یادگیری درست و اصولی SEO میباشد. از این رو در ادامه قصد داریم به پاسخ سوال چگونه وبسایت خود را SEO کنیم؟ به صورت کامل بپردازیم.
چرا صاحبان مشاغل به سئو نیاز دارند؟
گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتمهایی برای تجزیه و تحلیل صفحات وبسایت استفاده میکنند و بر اساس آن، میلیونها وبسایت را رتبه بندی مینمایند. سئو، وبسایت شما را به گونهای بهینه میکند که با استفاده از تکنیکهای مختلف با الگوریتمهای پیچیده هماهنگ شود؛ این تکنیکها به عنوان سیگنالی برای موتورهای جستجو عمل میکنند.
وقتی در مورد سیگنال صحبت میکنیم، منظور سیگنالهایی همچون متا تگها، متا دیسکریپشنها، عنوان SEO و بک لینکها میباشد. با این حال، نکته مهمی که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد این است که آنها وب سایت شما را از نظر کیفیت، نه کمیت، تجزیه و تحلیل میکنند تا بتوانند نتایج بهتر و مرتبط را در پاسخ به جستجوها ارائه دهند. حال باید گفت SEO، در کنار دیده شدن در نتایج گوگل و افزایش درآمد، باعث تقویت اعتبار و برندینگ شرکت میشود. با این تفاسیر به وسیله SEO میتوانید کسب و کار خود را بین المللی نموده و به تمامی اهدافتان دست پیدا کنید.
چگونه وبسایت خود را سئو کنیم ؟
در این بخش از مقاله قصد داریم به 7 نکته ضروری که باید برای بهبود وبسایتتان در نظر بگیرید، بپردازیم. بیایید به 10 نکته ضروری SEO برای مبتدیان نگاه کنیم که میتوانید در حال حاضر برای بهبود وب سایت خود از آنها استفاده کنید.
1. تحقیق درمورد کلمات کلیدی
کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو دارند؛ کلمه کلیدی درواقع موضوع اصلی مقاله شما را نشان میدهد. کلمه کلیدی دقیقا همان چیزی است که کاربران داخل مرورگر جستجو نموده و در ادامه مقالات شما را پیدا میکنند. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی شما با هدف جستجوی مخاطبان هدف شما مطابقت دارد. این میتواند یک کلمه کلیدی کوتاه مانند “خرید رپورتاژ آگهی” یا یک کلمه کلیدی طولانی مانند “نحوه ساخت بک لینک خوب” باشد.
کلمات کلیدی کوتاهتر معمولاً حجم جستجوی بالاتری دارند؛ این بدان معنی است که رتبه بندی آنها ممکن است دشوارتر باشد. کلمات کلیدی بلند، حجم جستجوی کمتری دارند؛ اما در مقایسه دارای یک مزیت هستند. مزیت این است که شما میتوانید دقیقاً مخاطبان علاقهمند به آن را مورد هدف قرار دهید؛ از این رو بهتر است به سراغ ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند بروید.
علاوه بر این، ایده آل است که حجم جستجو و درجه سختی کلمه کلیدی مورد نظر برای استفاده را در نظر بگیرید. حجم جستجو نشان میدهد که افراد چقدر این کلمه کلیدی خاص را جستجو میکنند. حجم جستجوی بالاتر به این معنی است که افراد علاقه بیشتری به این موضوع دارند. از طرف دیگر، سختی کلمه نشان میدهد که رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو چقدر دشوار خواهد بود.
2. قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا
هر صفحه یا پست وبلاگ دارای کلمات کلیدی مرتبط متفاوتی است. در حالت ایده آل، کلمات کلیدی انتخابی شما باید در عنوان پست، URL، پاراگراف اول و آخر محتوا و در متن به صورت ارگانیک در سراسر مقاله استفاده شوند.
3. به دیگر مقالات خود لینک دهید
اگر مقالهای که در حال حاضر مینویسید مرتبط با دیگر مقالاتتان است، لینک دهید. این امر با کمک به خواننده در کشف بیشتر محتوای مرتبط و پیمایش به صفحات دیگر در سایت شما و همچنین کمک به رباتها در ایندکس کردن صفحات وب شما، به تجربه کاربری بهتر کمک میکند.
4. مقاله با کیفیت تولید کنید
باید محتوایی بنویسید که خوانندگان را جذب کند. مطمئن شوید که موضوع خود را به طور کامل پوشش دادهاید و اطلاعاتی را که ممکن است مهم باشند را از قلم نیندازید. ضروری است که به مخاطبان خود یک دید کلی از موضوع مورد نظر و پاسخهایی مطابق با نیازهای آنها ارائه دهید.
علاوه بر پوشش کامل موضوع، ساده و در عین حال ظریف و محاورهای نوشتن معجزه میکند. به امید اینکه تراکم کلمه کلیدی بالایی داشته باشید، کلمه کلیدی خود را در سراسر مقاله خود قرار ندهید. تلاش برای فریب دادن ربات موتورهای جستجو با قرار دادن هرچه بیشتر کلمات کلیدی در همه جا، کارساز نخواهد بود. چراکه موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و میتوانند تراکم بیش از حد کلمات کلیدی را تشخیص دهند.
5. سرعت بارگذاری سایت
سرعت صفحه شما برای رتبهبندی وبسایت فوقالعاده مهم است و از سال ۲۰۱۸ بهعنوان یک فاکتور مهم توسط Google استفاده شده است. یک وب سایت با بارگذاری سریع، یک تجربه کاربری ایده آل را تضمین میکند. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد زمان ببرد، عواقب جدی در پی خواهد داشت و در نتیجه نرخ خروج بالاتری خواهد داشت. اگرچه نرخ خروج عاملی نیست که مستقیماً بر رتبه شما تأثیر بگذارد، اما مستقیماً با سرعت صفحه شما مرتبط است.
6. نسخه موبایل خود را فراموش نکنید!
از آنجایی که مردم به طور فزایندهای از تلفن همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند، بهینه سازی وبسایت شما برای دستگاههای هوشمند ضروری است. اگر نه، در نهایت نرخ خروج بالایی خواهید داشت، زیرا بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمیخواهد در وبسایتی بماند که برای تلفن همراهش طراحی نشده است. طراحی و قالب نادرست، میتواند خطاهای آزاردهندهای داشته باشد. یک تجربه کاربری مثبت باعث میشود مردم زمان بیشتری را در صفحات سایت شما سپری کنند.
7. ساخت یا خرید بک لینک
یکی دیگر از مواردی که حتما باید به آن توجه کرد، ساخت بک لینک میباشد. به زبان ساده زمانی که وبسایتی به سایت شما لینک میدهد، یک بک لینک برای شما محسوب میشود. این کار باعث میشود که شما سریعتر به نتایج اول گوگل برسید. در نتیجه برای بهبود رتبه صفحه دسته بندی یا مقاله مورد نظرتان، باید به خرید بک لینک و یا همان خرید رپورتاژ آگهی روی بیاورید.
جمع بندی
همانطور که میدانید سئو یکی از بهترین راهها برای رسیدن به درآمدهای شگفت انگیز است. اما لازمه آن، یادگیری اصولی SEO یا همان search engine optimization خواهد بود که ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کلی به نحوه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو بپردازیم. لازم به ذکر است تحقیق برای کلمه کلیدی از جمله مهمترین کارهایی است که باید توجه ویژهای به آن داشت؛ چراکه محتوا صفحات وبسایت، وابسطه به انتخاب درست کلمه کلیدی هستند.